بیش از ۵۹ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف یزد مختومه شد

یزد- ایرنا - معاون قضایی اداره کل دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف گفت: در سال ۱۳۹۸ به همت کارکنان این شورا، به ۵۹ هزار و ۳۶۳ فقره پرونده رسیدگی و مختومه اعلام شد.

بیش از 59 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف یزد مختومه شد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری یزد،محمدرضا حداد در نشست شورای معاونان دادگستری استان افزود: ایجاد صلح و سازش اصلی‌ترین رسالت شوراهای حل اختلاف است که این موضوع با جدیت در این نهاد پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌هایی که در شوراهای حل اختلاف وجود دارد آنها  همراه با مجموعه‌های قضایی استان در حال انجام وظیفه هستند.

معاون قضایی دادگستری یزد اظهار کرد: در بحث سازش به عنوان مهمترین وظیفه شورا،  فعالیت‌های خوبی سال گذشته انجام شد که این تلاش ها امسال نیز ادامه دارد.

حداد گفت:  با تدبیر رییس‌کل دادگاه های عمومی و انقلاب یزد ، هشت هیات مذهبی اعلام آمادگی کرد ند که به عنوان همیاران صلح و سازش با شوراهای حل اختلاف همکاری کنند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: این هیات‌ها اقدام‌های اولیه سازش را انجام می دهند و در صورتی که موارد ارجاعی به سازش قطعی یا مشروط رسید آن را در اختیار شوراهای معین قرار می دهند تا رسیدگی شود.

در گزارش ارسالی اشاره‌ای به تعداد شوراهای حل اختلاف استان یزد نشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان