کرونا نیمی از اتباع بیگانه را از مازندران خارج کرد

نوشهر- ایرنا - مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران گفت که به دنبال شیوع بیماری کرونا در استان از اسفند ماه سال پیش ، آمار بازگشت اتباع بیگانه از استان نسبت به گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

کرونا نیمی از اتباع بیگانه را از مازندران خارج کرد

غلامعلی کریم پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به آمار اتباع بیگانه خارج شده از مازندران افزود: بررسی های انجام شده نشان می دهد که تعداد اتباع بیگانه‌ای که طی ماه گذشته از استان مازندران خارج شدند نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 50 درصد افزایش یافته است.

برابر آمار منابع رسمی ، دستکم سه هزار و 365 تبعه بیگانه در استان مازندران به صورت مجاز  زندگی می کنند. این دسته از افراد از شرائط قانونی همچون داشتن مادر و یا همسر ایرانی و دیگر موارد مجاز به زندگی در ایران برخوردارند. حدود 95 درصد از اتباع بیگانه ساکن مازندران را شهروندان افغانستانی تشکیل می دهند.

مدیرکل اتباع بیگانه استانداری مازندران توضیح داد :‌ اگر چه اواخر هر سال تعداد زیادی از اتباع بیگانه در آستانه نوروز به کشورشان بویژه افغانستان باز می گشتند، اما امسال این بازگشت به خاطر ترس از ابتلا به ویروس کرونا، بیمار شدن و احتمال فوت و دفن جسد در خاک ایران و نیز هزینه های سرسام آور گرانی ناشی از بیکاری بسیار بیشتر بوده است.

کریم پور با تشریح اقدامات انجام گرفته در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه کرونا در استان در ارتباط با اتباع بیگانه ، گفت : از طریق مکاتبات اداری و ارسال پیامک با مسئولان نهادهای مرتبط از جمله فرمانداری ها و نهادهای امنیتی و انتظامی به این دسته از مسئولان اطلاع داده شده که برای ماندگاری اتباع بیگانه مجاز در خانه هایشان تمهیدات لازم برای رسیدگی به برخی از کارهای ادارای نظیر ثبت ازدواج ، تمدید گذرنامه و برگه های تردد آنها اتخاذ شده و در این زمینیه مشکلی نخواهند داشت.

وی اظهار داشت : همچنین طی مکاتباتی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی و درمانی استان نیز خواسته شد تا در صورت احتمال ابتلا اتباع بیگانه مجاز به بیماری کرونا از آنها وجهی دریافت نشود و تاکنون موردی جزء یک تبعه بیگانه مشکوک به کرونا گزارش نشده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران گفت:‌  اگرچه آمار دقیق و روشنی از اقامت اتباع بیگانه غیرمجاز خصوصا تبعه افغانستانی در مازندران وجود ندارد ، اما برابر آمار رسمی گزارش شده در اسفند ماه  سال 98 همزمان با شیوع ویروس کرونا ، دستکم 90 هزار نفر از تبعه بیگانه از مرزهای "دوغارون " استان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان به کشورشان بازگشتند ، در حالی که تعداد اتباع بیگانه ای که در اسفند سال 97 از این مرزها بازگشته بودند 21 هزار نفر بودند و این وضعیت نشان می دهد که در مازندران آمار بازگشتی اتباع بیگانه به زادگاهشان در مقایسه با سال های پیش حدود 50 درصد بیشتر بوده است .

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران تا روز شنبه 146 بیمار مبتلا به کرونا طبق تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی مازندران بستری بودند و در همین مدت زمانی دستکم 178 نفر از بیماران بستری هم پس از بهبودی مرخص شدند.

هم اکنون 795 نفر بیمار با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا در استان مازندران بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان بستری هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان