فرانسه پلاسمادرمانی را برای بیماران حاد کرونایی آغاز می‌کند

تهران - ایرنا - موسسه‌های تحقیقاتی و پزشکی فرانسه قصد دارند در هفته جاری با استفاده از پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا، پلاسما درمانی را برای بیماران با علایم حاد و شدید آغاز کنند.

فرانسه پلاسمادرمانی را برای بیماران حاد کرونایی آغاز می‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات بیمارستان‌های دانشگاهی پاریس (AP-HP) ، پژوهشگاه ملی تحقیقات پزشکی «انسرم» و موسسه خدمات ملی خون فرانسه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این آزمایش بالینی از روز سه‌شنبه/ هفتم آوریل(19فروردین) در پاریس آغاز می‌شود.

خبرگزاری فرانسه افزود: این آزمایش بالینی شامل انتقال پلاسما از بیمارانی است که از کووید 19 بهبود یافته‌اند. پلاسمای خون این افراد حاوی آنتی‌بادی‌هایی علیه ویروس کرونا است و می‌تواند این مصونیت را به بیمار مبتلا منتقل کند. آنتی بادی‌های موجود در پلاسمای خون افراد بهبود یافته، قادرند در مرحله حاد بیماری به بیماران در مبارزه با ویروس کرونا کمک کنند.

این آزمایش بر روی 60 بیمار در بیمارستان‌های پاریس انجام می شود که نیمی از آنها پلاسما را از افراد بهبود یافته دریافت می‌کنند.

نخستین نتایج این آزمایش دو تا سه هفته پس از آغاز آن اعلام خواهد شد.

هفته گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا انجام آزمایش با استفاده از نمونه خون افراد مبتلا به Covid-19 را به منظور توسعه یک روش‌ درمانی برای بهبود کرونا، مجاز اعلام کرد. همزمان با این اقدام در ایران نیز هفتم طرح پلاسمادرمانی به صورت رسمی در بیمارستان مسیح دانشوری در تهران آغاز شد.  آزمایش هایی هم در چین در این زمینه انجام می‌شود.

طرح پلاسمادرمانی بیماران کرونایی به عنوان یک روش درمانی مکمل،‌ با جداسازی پلاسما از بهبودیافتگان کرونا به منظور تزریق به مبتلایان به این بیماری در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری تهران آغاز شده است.

این شیوه درمانی که با عنوان «درمان با پلاسمای بهبودیافته» شناخته می‌شود، در واقع با قدمتی بیش از یک قرن در دهه 1890 میلادی و با هدف درمان بیماری دیفتری ابداع و به جامعه پزشکی معرفی شد.

روش پلاسما درمانی به همراه جایگزینی پلاسما از بیمار بهبود یافته مبتلا به ویروس کووید 19 با انتقال آنتی بادی‌های ضد ویروس با تقویت مجدد سیستم ایمنی و دفاعی توان تضعیف شده را به بیمار برگردانده و باعث بهسازی صدمات ریوی حاد خواهد شد.

پلاسمای خون که در خود، آنتی بادی‌های پس از بیماری را دارد پیش از این برای درمان بیماری های عفونی از جمله ابولا و سارس موثر بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان