۱۱ فقره رفع تصرف اراضی ملی در البرز انجام شد

کرج - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: در اجرای طرح تشدید حفاظت و صیانت از اراضی و عرصه‌های منابع طبیعی استان در ایام تعطیلات نوروزی، ۱۱ فقره رفع تصرف اراضی ملی و دولتی البرز انجام شد.

11 فقره رفع تصرف اراضی ملی در البرز انجام شد

حامد فرضی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ این رفع تصرف‌ها در قالب 10 فقره اجرای تبصره یک ذیل ماده 55 قانون جلوگیری و رفع تصرف اراضی ملی به محض مشاهده تخلف توسط ماموران یگان حفاظت و همچنین یک فقره حکم قضایی خلع ید و قلع و قمع صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در مجموع اجرای این عملیات ها 3.3 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

فرضی اضافه کرد:‌ همچنین در این ایام از ورود 2415 واحد دامی غیر مجاز در قالب 9 فقره عملیات به مراتع استان جلوگیری شده و یا از مراتع اخراج شده اند.

وی در ادامه به دیگر اقدامات نوروزی منابع طبیعی و آبخیزداری استان اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برنامه گشت و مراقبت به ویژه در پلاک های بحرانی و مستعد به هر گونه تخلف در حوزه منابع طبیعی و بازدید مستمر از این حوزه ها و همچنین اجرای گشت های شبانه در تاغزارهای دست کاشت استان از جمله این اقدامات است.

فرضی تاکید کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ایام نوروز با پایش شبانه روزی اجازه تصرف اراضی ملی به فرصت طلبان را نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه عرصه های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه های ملی محسوب می شوند، افزود: به منظور تدابیر اجرائی حفاظتی، طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه های ملی استان با رویکرد پیشگیرانه به مرحله اجرا درآمد و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمام امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های ملی برخورد قانونی داشتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از عموم مردم خواست تا با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند.

همچنین مردم ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی موضوع را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

طرح ویژه گشت های نوروزی با 10 اکیپ به صورت شبانه روزی تا 15 فروردین ماه 1399 اجرا شد.

استان البرز دارای 430 هزار هکتار اراضی ملی و دولتی است که حدود 370 هزار هکتار آن را اراضی مرتعی تشکیل می دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان