شیوع کرونا مرگ و میر بین خاخام‌های یهودی را افزایش داده است

ایسنا نوشت: تاکنون در اراضی اشغالی فلسطین ۷۵۸۹ اسرائیلی به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۴۵ نفر از آنان فوت شدند. از مهمتر اینکه از مجموع فوتی‌ها، ۲۴ نفر جزو خاخام‌های یهودی هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بیشتر خاخام های فوت شده بر اثر کرونا از ساکنان شهر بنی براک در مجاورت تل‌آویو هستند. اکثر ساکنان این شهر یهودیان حریدی هستند که اصولا حاضر به رعایت نکات بهداشتی و توصیه های مراجع پزشکی نیستند و اساس کارهای خود را آموزه‌های دینی یهودی می‌دانند و همین مساله موجب شده تا شمار زیادی از آنان به این ویروس آلوده شوند.

طبق آمارهای وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، نیمی از اسرائیلی‌هایی که به بخش آی‌سی‌یو انتقال داده شده‌اند، جزو یهودیان حریدی بودند و از هر 5 اسرائیلی که به

این بخش در بیمارستان بیلنسون انتقال داده شده اند، 3 نفر حریدی بوده‌اند اما با این وجود همچنان از عمل به توصیه های وزارت بهداشت سرپیچی می کنند و همین مساله موجب وقوع درگیری هایی بین آن ها و نیروهای پلیس طی روزهای اخیر در مناطقی در قدس اشغالی شده است.

این گروه از یهودیان در آخرین اقدام خود در مخالفت با توصیه‌های وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، اواخر ماه مارس به طور دسته جمعی وارد شهر نابلس در شمال کرانه باختری شدند و به رغم وجود نیروهای گسترده پلیس برای ممانعت از ورود آنان به مقبره حضرت یوسف (ع) بالاخره وارد این مکان شدند؛ اقدامی که موجب شیوع هرچه بیشتر کرونا در این منطقه می شود.

علاوه بر این، یهودیان حریدی به طور قاچاقی و مخفیانه پسر رهبر جماعت حریدی غور را با خودرو وارد شهر بنی براک کردند که تنها دلیل این کار مشارکت در مراسم ختنه نوه او بوده است!

با وجود اینکه پلیس به بیشتر ساکنان شهر بنی براک اعلام کرده که باید قرنطینه شوند، اما آنان مخالف این کار هستند و حاضر نیستند به مراکز مشخص شده برای قرنطینه بروند و تنها عده بسیار کمی حاضر به این کار شده اند.

به گفته رسانه‌های عبری زبان، خاخام های یهودی به الگوی نامناسبی برای اسرائیلی ها تبدیل شدند و با توجه به اینکه آنان خود حاضر به رعایت نکات بهداشتی و اصول پیشگیری نیستند، ویروس کرونا به سرعت در حال شیوع در میان اسرائیلی ها است.

خاخام یعقوب لیتزمن وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی خود در راس کسانی است که در ابتدا به توصیه های بهداشتی عمل نمی کرد و حتی حاضر نبود تست بدهد اما در نهایت خود و همسرش به کرونا مبتلا شدند و اکنون در قرنطینه هستند.

پس از مثبت شدن تست کرونای لیتزمن، بسیاری از مسئولان اسرائیلی که طی روزهای اخیر با او دیدار و تماس داشته اند، نیز به قرنطینه رفتند، از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوسی کوهن رئیس سازمان موساد.

"حاییم کافیونسکی" خاخام ارشد طایفه حریدی نیز تاکنون فتوایی مبنی بر ممنوعیت تجمع صادر نکرده است، زیرا آن ها "اسرائیل" را دولتی کافر می دانند و علیه ارتش آن دعا می کنند و فتاوای خود را تنها از یک مرجع که فعلا اعتقادی به کرونا ندارد، می گیرند که این مساله موجب شده تا ارتش 15 هزار از نیروهای خود را در منطقه بنی براک مستقر کند تا بتواند ساکنان این منطقه را کنترل و وادار به عمل به توصیه های بهداشتی کند.

310311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان