در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

ادامه جلسات شورای شهر تهران در روزهای کرونایی/ قانون مانع برگزاری جلسات به صورت مجازی

برگزاری جلسه شورای شهر تهران به شکل علنی موجب شد تا کارشناسان این اقدام را گامی در مسیر دیده شدن اعضای شورا بدانند.

ادامه جلسات شورای شهر تهران در روزهای کرونایی/ قانون مانع برگزاری جلسات به صورت مجازی

آب گل آلود کرونا و ماهیگری مدیران شهری برای تکیه بر مسند شورای شهر ششمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران امروز یکشنبه (17 فروردین ماه) به شکل علنی برگزار شد.

این جلسه نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال جدید بود که با حضور اعضای شورای شهر تهران و با به حد نصاب رسیدن وارد دستور شد و این در حالی است که کشور با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و با بکارگیری روش‌هایی مانند فاصله گذاری اجتماعی در مسیر قطع زنجیره شیوع کرونا تلاش می‌کند؛ حال این اصرار مدیران شهری در برگزاری جلسه به شکل علنی جای تأمل دارد.

با نگاهی گذرا به دستور دویست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران می‌توان به این نتیجه رسید که تنها موضوع مربوط به کرونا گزارش عملکرد پیروز حناچی شهردار تهران در حوزه بحران کروناست و دیگر دستور‌های جلسه مواردی همچون ثبت ملی توچال و واگذاری حق بهره‌برداری از 8 مرکز بهاران به بهزیستی است.

برگزای جلسه شورای شهر تهران به این شکل موجب می‌شود در کنار تیم تشریفات شهردار تهران معاونان نیز حضور پیدا کنند و در نگاهی دیگر کارشناسان تمامی کمیسیون‌ها و کمیته‌های شورای شهر نیز در صحن شورا حضور دارند و به طور حتم با حضور این تعداد از افراد زنجیره انتقال شیوع کرونا در مدیریت شهری ادامه پیدا می‌کند.

آب گل آلود کرونا و ماهیگری مدیران شهری برای تکیه بر مسند شورای شهر ششم

این اقدام مدیران شهری بر خلاف مصوبه ستاد مقابله با کروناست که برگزاری هرگونه تجمع و جلسه‌های غیر ضروری را برای قطع زنجیره کرونا ممنوع کرده است و مثال بارز این تصمیم نیز تعطیلی مجلس شورای اسلامی است که پس از شیوع ویروس کرونا جلسه‌های خود را به حالت تعلیق در آورد.

این شکل برخورد مدیران شهری نیز گلایه بسیاری از اصحاب رسانه را در آورد تا جایی که علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به چرایی برگزاری جلسه‌های شورای شهر به شکل علنی گفت: این ضرورت را اعضای هیئت رئیسه تشخیص دادند که جلسه‌های شورای شهر تهران باید علنی برگزار شوند و شهردار تهران نیز گزارش خود را در حوزه اقدامات برای مقابله با کرونا ارائه کند.


یشتر بخوانید: نیاز مدیریت شهری به کمک دولت در بحران کرونا 


اما در مقابل محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در اظهار نظری متفاوت با نظر سخنگوی شورا با تاکید بر اینکه برگزاری علنی جلسه‌های شورای شهر تهران بر اساس آیین نامه اجرایی شورای شهر است، گفت: مصوبات شورای شهر تهران تنها در صحن علنی شورای شهر رسمیت پیدا می‌کند و مصوبات خارج از صحن علنی وجاهت قانونی ندارد.

آب گل آلود کرونا و ماهیگری مدیران شهری برای تکیه بر مسند شورای شهر ششم

رئیس شورای شهر تهران افزود: پیش‌تر اعلام کردیم که قانون برگزاری جلسه شورای شهر تهران نیاز به بازنگری دارد و با ارائه طرحی به دنبال تغییر در برخی از بند‌های اجرایی قانون شورای شهر هستیم.

حال با گذشت از اظهار نظر‌های متناقض اعضای شورای شهر تهران در برگزاری جلسه‌های شورا به شکل علنی، این شکل برخورد اعضای شورای شهر برای بسیاری از افراد این فرضیه را ایجاد کرده است که برخی از اعضا به دنبال این هستند که با دیده شدن بیشتر در این روز‌های بحرانی مسیر تکیه زدن بر مسند شورای شهر ششم را برای خود هموار کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان