استاندار ایلام: مصادیق دریافت بسته های حمایتی باید استانی تعیین شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: مصادیق و افراد واجد شرایط دریافت بسته های حمایتی که در اثر شیوع کرونا دچار آسیب و خسارت شده اند باید توسط مسوولان استان ها تعیین شود و انتخاب این افراد توسط وزارتخانه دقیق نیست.

استاندار ایلام: مصادیق دریافت بسته های حمایتی باید استانی تعیین شود

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: کرونا پدیده جدیدی است و نمی توان با شرایط قبلی افراد واجد شرایط و آسیب دیدگان کرونا را تعیین کرد بنابراین احتمال خطا وجود دارد.

وی تاکید کرد: مسوولان استان ها باید در این زمینه پاسخگو باشند بنابراین باید خود افراد واجد شرایط را تعیین کنند تا امکان پاسخ به مردم را داشته باشند.

استاندار ایلام گفت: این پیشنهاد در قالب نامه ای به رییس جمهوری و هیات دولت ارائه می شود تا اختیار تعیین افراد واجد شرایط به استان ها داده شود.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در صورتیکه افراد از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه ها انتخاب شود امکان اینکه این کمک ها به دست افراد واجد شرایط و مستحق نرسد وجود دارد.

تبدیل فاصله گذاری اجتماعی به فاصله گذاری هوشمند

استاندار ایلام با بیان اینکه از 23 فروردین ماه طرح فاصله گذاری اجتماعی به فاصله گذاری هوشمند تبدیل می شود، گفت: فاصله گذاری هوشمند به این معناست که به همان اندازه که فعالیت ها به حالت عادی بازمی گردد باید اصول بهداشتی و پروتکل ها رعایت شود.

سلیمانی دشتکی گفت: از این تاریخ فعالیت ادارات و دستگاه های اجرایی با دو سوم کارکنان و از ساعت 7 تا 14 آغاز می شود و صنوف کم ریسک نیز که مصادیق آنها تعیین خواهد شد می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند اما همچنان ورود مسافران غیربومی و برگزاری هرگونه تجمع تفریحی، آیینی و مذهبی ممنوع است.

وی با بیان اینکه فوتی های کرونا باید به 2 تا سه درصد کاهش یابد، تاکید کرد: در این راستا لازم است درمان و مراقبت افراد دارای بیماری زمینه ای با قدرت بیشتری انجام شود.

جمع آوری 28 میلیارد ریال کمک خیرین/ادارات دولتی به پویش امید و همدلی بپیوندند

استاندار ایلام از جمع آوری 28 میلیارد ریال کمک خیرین خبر داد و افزود: پنج میلیارد ریال از این میزان کمک متعلق به اتاق بازرگانی ایلام است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به راه اندازی پویش امید و همدلی برای کمک به اصناف آسیب دیده از کرونا اظهار داشت: بخشنامه ای به دوایر دولتی، نهادها و بنیادها ابلاغ می شود که به صورت داوطلبانه به این پویش بپیوندند.

89 درصد مردم ایلام غربالگری کرونا شدند

استاندار ایلام گفت: 89 درصد مردم این استان در قالب سامانه غربالگری کرونا پایش شده و به صورت تقریبی وضعیت ابتلا به کرونا در این استان مشخص شده است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: 11 درصد باقیمانده باید تا پایان هفته غربالگری شوند تا وضعیت به صورت 100 درصد مشخص شده و اقدامات لازم در زمینه جداسازی افراد مشکوک یا مثبت کرونا انجام شود.

وی تاکید کرد: این افراد باید از جامعه دور نگهداشته شوند و در خانه یا بیمارستان و نقاهتگاه ها در قرنطینه باشند تا بتوان از گسترش بیماری پیشگیری کرد.

کوچ سنتی عشایر از ایل راه ها بلامانع است

استاندار ایلام گفت: کوچ سنتی عشایر از طریق ایل راه ها و راه های سنتی عشایری بلامانع است اما ورود آنها به مسیرهای اصلی و داخل شهرها و روستا ممنوع است.

سلیمانی دشتکی افزود: اینکه بگوییم عشایر ملزم هستند با ماشین کوچ کنند ایجاد مشکل می کند بنابراین کوچ سنتی آنها در صورتیکه از راه های مربوط به خود تردد کنند و وارد مسیرهای اصلی نشوند ممنوع نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان