غفلت صدا و سیما از آموزش دانش‌آموزان استثنایی

بجنورد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی با انتقاد از ضعف برنامه‌های صدا و سیما در حوزه آموزش گفت: رسانه ملی در این بخش، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را از یاد برده است.

غفلت صدا و سیما از آموزش دانش‌آموزان استثنایی

علی متقیان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این روزهای کرونایی و تعطیلی مدارس، تلویزیون به عنوان رسانه ملی، باید کمک کار دانش آموزان باشد اما برنامه های رسانه ملی در این باره ضعیف بوده است.

وی افزود: حتی در شبکه استانی برنامه هایی برای دانش آموزان ناشنوا، به زبان اشاره تولید شده اما در شبکه های ملی صدا و سیما، هیچ برنامه ای در این باره تهیه نشده است.

متقیان خاطرنشان کرد: تلویزیون، رسانه همه گیر و فراگیر است و در شرایطی که بسیاری از خانواده های دانش آموزان با نیازهای ویژه به گوشی اندروید و یا امکانات فضای مجازی دسترسی نداشته و یا کار با ان را نمی دانند، صدا و سیما باید پای کار باشد.

وی اظهار داشت: برخی خانواده ها، حتی با نحوه نگه داشتن فرزندان در خانه،  آشنایی کافی ندارند و نیاز است این موارد را از رسانه یاد بگیرند که البته مراکز مشاوره زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی، پاسخگو است اما اکنون، بهترین راه، آموزش این اطلاعات در رسانه ملی است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: بر اساس قانون حمایت از معلولان، صدا و سیما مکلف است هفته ای چند ساعت را به تهیه و پخش برنامه های ویژه معلولان اختصاص دهد اما در سطح کشور این اتفاق نیفتاده است.

متقیان تصریح کرد: البته شبکه استانی اترک خراسان شمالی، همکاری لازم را داشته و در این باره پیشرو بوده است و برنامه هایی با زبان اشاره در مقطع ابتدایی برای ناشنوایان تهیه و پخش شده است.  

وی با اشاره به اینکه شمار زیادی از دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در روستاها سکونت دارند، گفت: در این روزهای کرونایی، برای کمک به آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، مدیران و یا آموزگاران، در روستاها حضور یافته و تکالیف آموزشی را به خانواده ها می رسانند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی تصریح کرد: 40 کلاس در روستاهای استان، برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، تشکیل شده است.

اکنون هزار و 387 دانش آموز استثنایی، هزار و 187 دانش آموز با مشکلات ویژه یادگیری و 420 دانش آموز تلفیقی در خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان