یوتیوب در برابر تئوری توطئه؛ ویدیوهای مدعی ارتباط ۵G و ویروس کرونا حذف می‌شوند

اخیرا تئوری‌های توطئه در فضای مجازی منتشر می‌شود که دکل‌های موبایل ۵G را مقصر شیوع کرونا می‌دانند. این مشکلات در بریتانیا منجر به آتش زدن این دکل‌ها توسط شهروندان نگران شد. اکنون یوتیوب عنوان می‌کند که ویدیو‌های مربوط به ترویج این اخبار را از پلتفرم خود حذف خواهد کرد.

یوتیوب در برابر تئوری توطئه؛ ویدیوهای مدعی ارتباط 5G و ویروس کرونا حذف می‌شوند

اخیرا تئوری‌های توطئه در فضای مجازی منتشر می‌شود که دکل‌های موبایل 5G را مقصر شیوع کرونا می‌دانند. این مشکلات در بریتانیا منجر به آتش زدن این دکل‌ها توسط شهروندان نگران شد. اکنون یوتیوب عنوان می‌کند که ویدیو‌های مربوط به ترویج این اخبار را از پلتفرم خود حذف خواهد کرد.

در گزارشی که توسط روزنامه گاردین تهیه شده، آمده است که یوتیوب ویدیو‌هایی که از سیاست‌های این پلتفرم تخطی کنند را حذف می‌کند. البته گوگل عنوان کرده که تمامی ویدیو‌های مرتبط با این قضیه را پاک نخواهد کرد. در اصل ویدیو‌هایی که همچنان حول محور تکنولوژی 5G می‌چرخند و به مسائل بحث‌برانگیز این تکنولوژی می‌پردازند، تا زمانی که حرفی از ارتباط آن با ویروس کرونا نزنند، در این پلتفرم باقی خواهند ماند.

یوتیوب

با این حال این ویدیو‌ها از مزایای اصلی دیگر ویدیو‌های بارگذاری شده در این پلتفرم برخوردار نخواهند بود. برای مثال یوتیوب این ویدیو‌ها را به دیگر کاربران پیشنهاد نخواهد کرد، آن‌ها را در جستجوها نمایش نمی‌دهد و هیچ گونه درآمدی از تبلیغات به آن‌ها اختصاص داده نمی‌شود. این اقدام یوتیوب تنها چندی پس از این که وزیر فرهنگ بریتانیا با سران توییتر، فیسبوک و یوتیوب صحبت کرد تا ویدیو‌های توطئه‌آمیز در رابطه با تکنولوژی 5G و ویروس کرونا حذف شوند، صورت گرفته است.

اقدامات یوتیوب در این زمینه بسیار حیاتی بوده، زیرا جامعه جهانی بیش از گذشته به ارتباطات بی سیم وابسته است. با این حال تصمیم یوتیوب مبنی بر حذف نکردن تمامی محتوای مربوط به این قضیه کمی باعث نگرانی می‌شود. منتقدین معتقدند که در پی انتخابی عمل کردن این پلتفرم محبوب، همچنان ممکن است بسیاری از ویدیو‌ها در این پلتفرم باقی بمانند و تئوری‌های توطئه را ترویج کنند.

با این حال تئوری‌های توطئه در رابطه با نشر ویروس کرونا از طریق امواج رادیوی 5G به صورت علمی تکذیب شده  و هیچ شواهدی مبنی بر تشدید وخامت اوضاع از این طریق، دیده نشده. رویه یوتیوب ممکن است در کوتاه مدت باعث آرام کردن شرایط شود، اما به صورت کلی اقدامات بیشتری باید صورت گیرد تا از آتش زده شدن باقی دکل‌های موبایل جلوگیری به عمل آید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان