مصادره تجهیزات تنفسی ارسالی به اسپانیا در ترکیه

دولت ترکیه یک محموله تجهیزات پزشکی را که از چین خریداری شده و به سوی اسپانیا در حال انتقال بود، مصادره کرده‌ است.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از العربیه، وزارت خارجه اسپانیا جمعه 3 آوریل 2020 اعلام کرد که مقامات ترکیه یک هواپیمای حامل دستگاه‌های تنفس مصنوعی چینی که به مقصد اسپانیا به پرواز درآمده بود را توقیف و محموله آن را مصادره کردند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، لایا گنزالس وزیر خارجه اسپانیا اظهار داشت که دولت ترکیه در آنکارا یک محموله امدادهای پزشکی که از چین خریداری شده و به سوی اسپانیا در حال انتقال بود را از روز شنبه گذشته مصادره کرده است.

وزیر خارجه اسپانیا افزود که دولت آنکارا به بهانه نگرانی اصلی درباره توانایی‌هایش در محافظت از سیستم درمانی ترکیه محدودیت‌هایی را بر صادرات تجهیزات پزشکی در خاک این کشور اعمال کرده است.

این محموله تجهیزات پزشکی با ارزش شامل 162 دستگاه تنفس مصنوعی برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در واحدهای ICU توسط کشور اسپانیا سفارش داده شده است.

اداره گمرک ترکیه شنبه گذشته ابتدا هواپیمایی که محموله دستگاه‌های تنفس مصنوعی را جابجا می‌کرد توقیف کرد و سپس محموله دستگاه‌های تنفس مصنوعی را که اسپانیا برای مقابله با ویروس کشنده کرونا از چین خریداری کرده و به آنها نیاز فوری دارد، مصادره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان