رعایت توصیه‌های بهداشتی لازمه کشاورزی در شرایط کرونایی

ارومیه- ایرنا- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تمامی فعالان در حوزه زراعت استان با توجه به فرا رسیدن فصل کشت بهاره باید موارد بهداشتی را در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا به کار گیرند.

رعایت توصیه‌های بهداشتی لازمه کشاورزی در شرایط کرونایی

علی عیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برخی موارد لازم و توصیه‌های بهداشتی در این باره اظهار داشت: جلوگیری از انتشار ویروس عامل این بیماری نیازمند عزم جمعی است بنابراین همه مسوول هستند که در زمینه جلوگیری از انتشار این بیماری مشارکت فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید همه کشاورزان در حد امکان از ماسک و دستکش مناسب استفاده کنند، اضافه کرد: ضروری است لباس کار در مزرعه و لباس استراحت در خانه از همدیگر جدا باشد و در خانه، محلی برای تعویض لباس ها در نظرگرفته شود تا از طریق لباس کار ویروس وارد خانه نشود.

وی بیان کرد: کشاورزان باید تا پیش از ورود به خانه نسبت به ضدعفونی کفش و چکمه برای جلوگیری از انتقال ویروس به داخل خانه اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: ضدعفونی اقلام مورد استفاده، استفاده از دستکش حین انجام موارد لازم برای کشت، اجتناب از دست زدن به صورت حین کار در مزرعه و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به مزرعه از مواردی است که باید به صورت جدی رعایت شود.

به گزارش ایرنا امنیت غذایی یکی از اولویت‌های مهم کشورهاست که کشاورزان همواره در خط مقدم این عرصه و تامین‌کننده این امنیت هستند و برای این‌که بتوانند در این عرصه فعال و پویا بمانند باید ابتدا سلامت خودشان را تامین کنند.

در شرایط کنونی نیز که شیوع بیماری کرونا همه کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده و مقابله با این بیماری نیازمند رعایت جدی نکات بهداشتی است، در خانه ماندن و رعایت فاصله اجتماعی برای عموم مردم توصیه شده‌است اما مشاغلی وجود دارد که در این شرایط نیز باید فعال باشند تا دیگران در آرامش بوده و از این وضعیت بحرانی به سلامت عبور کنند.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان