کشورهمچنان روزهای پیک بیماری کرونا را پشت سر می گذارد

ریاست دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه، کشور و استان‌ همچنان روزهای پیک بیماری را پشت سر می گذارند، از هم استانیان خواست این مدت باقی مانده از روزهای اوج شیوع بیماری را با رعایت نکات بهداشتی و توجه به منع تردد غیر ضروری در خیابان ها و معابر به سلامت سپری نمایند.

کشورهمچنان روزهای پیک بیماری کرونا را پشت سر می گذارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری،  دکتر مجید شیرانی افزود: تمام تلاش سیستم بهداشت و درمان استان پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کووید 19 و حرکت به سمت منحنی تپه ای شکل با ارتفاع کم بوده است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه با همراهی مردم و همکاری خوب مسئولین و همت کادر بهداشتی و درمانی استان، طی روزهای گذشته با شیوع بالا و اوج ناگهانی بیماری رو به رو نبودیم و طبق پیش بینی ها، اوج بیماری در روزهای پایانی اسفند 98 و روزهای ابتدای فروردین ماه جاری بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، با بیان اینکه هنوز چند روزی از روزهای پیک بیماری باقی مانده است افزود: هم اکنون با بیشترین بیماران دارای علایم و بدون علایم در سطح جامعه روبه رو هستیم و این موضوع حساسیت توجه به نکات خود مراقبتی و توجه به توصیه ی جدی و موثر "در خانه ماندن" را مضاعف می نماید.
دکتر شیرانی، ادامه روند فاصله گذاری اجتماعی را برای کنترل بیماری و باقی ماندن در وضعیت ثبات لازم دانسته و افزود: نباید خستگی موجب شود تا تلاش همگانی برای مقابله با کرونا بی ثمر بماند.
وی عدم توجه به نکات بهداشتی و افزایش تردد در خیابان و هرگونه تجمع، را موجب شیوع ثانویه بیماری و مشکل شدن مهار بیماری نوپدید کووید 19 دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان در هفدهمین روز از فروردین  ماه 98 پرداخت و افزود: از شیوع کرونا در استان تا کنون قریب به 680 بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده اند.
دکتر شیرانی، تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند را 102 نفر اعلام کرد.
وی اضافه کرد: تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی 69 نفر هستند.
به گفته وی، با مثبت اعلام شدن آزمایشات 11 بیمار مشکوک دیگر طی 24 ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده 148 نفر می باشد.
وی افزود: خوشبختانه طی 24ساعت گذشته فوتی ناشی از ابتلا به کووید 19 در استان گزارش نشده و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری نوپدید همان 18 نفر هستند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان