شبح عمارت کراچفیلد به کتابفروشی‌ها آمد

مهر نوشت: رمان وحشت «شبح عمارت کراچفیلد» نوشته مری داونینگ هان با ترجمه نوید فرخی توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شد.

شبح عمارت کراچفیلد به کتابفروشی‌ها آمد

انتشارات پیدایش طی سال‌های گذشته، چاپ مجموعه‌های مختلف ادبی را برای مخاطبان نوجوان در دستور کار داشته که یکی از این‌مجموعه‌ها، رمان وحشت بوده است. اثر جدیدی هم که در این‌زمینه منتشر کرده، رمان وحشت «شبح عمارت کراچفیلد» نوشته مری داونینگ هان است که با ترجمه نوید فرخی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

مری داونینگ هان، نویسنده آمریکایی این‌کتاب، 82 داستان دارد و به نوشتن رمان‌های نوجوان شهرت دارد. نسخه اصلی این‌رمان او در سال 2010 چاپ شده است. با اقتباس از نوشته‌های این‌نویسنده، فیلم سینمایی «صبر کن تا هلن بیاید» سال 2016 در ژانر وحشت ساخته شد. داونینگ هان همچنین جوایزی مانند جایزه کتاب کودکان دوروتی کانفیلد فیشر، جایزه داستان تاریخی ادگار و جایزه اسکار اُدانل را در کارنامه دارد.

داستان «شبح عمارت کراچفیلد» به‌عنوان یکی از بهترین آثار نویسنده‌اش شناخته می‌شود. علتش هم نداشتن کلیشه‌های معمول در داستان‌های وحشت است. قصه این‌رمان درباره دختر یتیمی است که پس از چندسال زندگی در یتیم‌خانه، یکی از فامیل‌های دورش او را به فرزندی می‌پذیرد. در نتیجه، دختر نوجوان راهی عمارت فامیل‌هایش یعنی عمارت کراچفیلد می‌شود؛ جایی که قرار است اتفاقات مرموز و وحشتناکی را برایش رقم بزند. او در همان بدو ورود، ماجرای مرموز و باورنکردنی را به چشم می‌بیند و ...

«شبح عمارت کراچفیلد» در 14 فصل نوشته شده است.

در قسمتی از این‌رمان می‌خوانیم:

صورتم را ورانداز کرد. «تو سوفیا نیستی...» زیر لب گفت: «اما لباسش را پوشیدی و موهات شبیه اونه. وقتی که تو رو توی تاریکی کنار در دیدم مطمئن شدم...»

به بالش‌ها تکیه داد، صورتش به سفیدی ملافه‌های آشفته دور و برش بود. «تو منو ترسوندی.»

«من واقعا خیلی خیلی متاسفم. نمی‌خواستم همچین کاری کنم، اما سوفیا...»

«تو هم اون رو می‌بینی؟» حرفم را قطع کرد، چشمانش از تعجب گرد شده بود. «فکر می‌کردم فقط منم که می‌بینمش.»

«اون منو وادار کرد لباسش رو بپوشم، اون موهام رو مرتب کرد، اون من رو به اینجا فرستاد...» از روی آزردگی مشتم را گره کردم. «لطفا منو ببخش، جیمز. اون، اون...»

محتاطانه به اطراف نگاه کردم. آیا سوفیا در گوشه‌ای کنار کمد مخفی شده بود؟ آیا از پشت پرده‌ها داشت تماشایم می‌کرد؟»

جیمز نگاهم کرد. «تو هم ازش می‌ترسی؟»

«من رو می‌ترسونه. اون می‌تونه اینجا باشه، اونجا باشه، اون می‌تونه هر جایی باشه.»

این‌کتاب با 152 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 27 هزار تومان منتشر شده است.

258258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان