رسانه‌های اوکراین از وقوع آتش‌سوزی در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل خبر دادند

مسکو - ایرنا - رسانه‌های اوکراین اعلام کرده‌اند: آتش‌سوزی‌های جنگلی در شمال کی‌یف پایتخت اوکراین آغاز شده و دهها هکتار از جنگل‌های نزدیک نیروگاه هسته‌ای آسیب دیده چرنوبیل را فرا گرفته است.

رسانه‌های اوکراین از وقوع آتش‌سوزی در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل خبر دادند

به گزارش روز دوشنبه رسانه‌های اوکراینی، بیش از یکصد هکتار از اراضی نزدیک نیروگاه هسته‌ای آسیب دیده چرنوبیل در حال سوختن است.

چندین واحد آتش نشانی در محدوده آتش سوزی در منطقه چرنوبیل فعالیت می‌کنند و تاکنون توانسته‌اند از انتشار آتش‌سوزی به سوی نیروگاه هسته‌ای آسیب دیده چرنوبیل جلوگیری کنند.

علت وقوع آتش سوزی، آتش زدن علف‌های خشک در علفزار پیرامون نیروگاه آسیب دیده چرنوبیل اعلام شده است که گویا ساکنان محلی یا افرادی که بطور غیرقانونی وارد محدود پیرامون این نیروگاه شده اند، حریق برپا کرده‌اند.

آخرین مورد آتش سوزی در این محدود روز هفتم اردیبهشت ماه سال 1394 گزارش شد و محدوده‌ای به وسعت 400 هکتار را در برگرفت و حریق به پنج کیلومتری زباله‌گاه هسته‌ای و حدود 20 کیلومتری خرابه‌های نیروگاه چرنوبیل رسید.

در اطفای آن حریق واحدهای هوایی اداره موقعیت‌های اضطراری اوکراین شرکت کردند.
حادثه اتمی چرنوبیل روز 26 ماه آوریل 1986 بر اثر وقوع دو انفجار در رآکتور این نیروگاه رخ داد که در اثر آن حدود 28 نفر در دم جان باختند. شهر 50 هزار نفری چرنوبیل در 120 کیلومتری شهر کییف  پایتخت اوکراین و محل واقع شدن نیروگاه هسته‌ای به همین نام ‌اکنون به منطقه‌ای متروکه و خالی از سکنه تبدیل شده است.

دولت شوروی سابق که از انفجار نیروگاه چرنوبیل غافلگیر شده بود، سه روز پس از حادثه، خبر آن را اعلام کرد و بیش از 200 هزار نفر نیز برای اقدامات امدادی و رفع پیامدهای آن از مناطق و جمهوری‌های مختلف شوروی وقت به محل اعزام شدند.

بر اثر این سانحه، 17 کشور اروپایی دچار آلودگی شدند، 23 درصد قلمرو بلاروس،10 درصد خاک اوکراین و حدود 2 درصد قلمرو روسیه به تشعشعات رادیواکتیو آلوده شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان