اخبار رادیو و تلویزیون؛ از سریال‌های جدید برون‌مرزی تا پخش نمایش رادیویی "میکائیل شهرستانی"

تلویزیون در حالی سریال "پایتخت" را نقد و بررسی می‌کند که پخش مجموعه‌های جدید شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما نیز آغاز می‌شود.

اخبار رادیو و تلویزیون؛ از سریال‌های جدید برون‌مرزی تا پخش نمایش رادیویی "میکائیل شهرستانی"

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون را در ادامه بخوانید:

تحلیل و بررسی «پایتخت6» در برنامه «شب صحبت»

ابوالفضل صفری تهیه کننده «شب صحبت» از پخش دو قسمت ویژه این برنامه برای تحلیل و بررسی سریال «پایتخت» خبر داد. صفری در این خصوص توضیح داد: «شب صحبت» برنامه گفت‌وگومحور ترکیبی است که به بررسی و تحلیل فرامتن اتفاقات روز کشور می‌پردازد.

وی افزود: به دلیل موجی که «پایتخت6» ایجاد کرد و توفیقی که با درگیر کردن سطوح و بخش های مختلف جامعه به دست آورد به یک موضوع قابل بحث و بررسی تبدیل شد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: در حوزه بررسی آثار نمایشی پیش از این «ترور خاموش» را که به موضوع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی می پرداخت بررسی کردیم و حالا سراغ «پایتخت» آمدیم که موج عظیمی ایجاد کرد و حواشی نیز به دنبال داشت.

به گفته صفری سیروس مقدم کارگردان و مهدی فرجی مشاور سریال و مدیر سابق شبکه یک مهمانان این برنامه تلویزیونی‌اند که به سوالاتی صریح در خصوص انتقاداتی که به سری ششم «پایتخت» شده پاسخ می‌دهند.

این برنامه در دو قسمت امشب و فردا شب با اجرای محمود گبرلو ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

مجموعه مستند «کاوش در اقیانوس‌ها» در شبکه چهار

شبکه چهار سیما از 19 فروردین‌ماه هر شب مجموعه مستند «کاوش در اقیانوس‌ها» را در قالب برنامه «چهارسوی علم» روی آنتن می‌برد.

 واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما که هر شب ساعت 22 یک مستند جذاب و تماشایی را در قالب مجموعه ی «چهارسوی علم» روی آنتن می برد، از سه شنبه 19 فروردین مستند «کاوش در اقیانوس‌ها» را در 10 قسمت پخش می‌کند.

مستند «کاوش در اقیانوس‌ها» با نام اصلی (drain the oceans) محصول 2018 است. این مجموعه مستند تماشایی، اسرار اعماق اقیانوس‌ها در زمان گذشته و حال را مورد بررسی قرار می‌گیرد. این مجموعه با استفاده از داده‌های علمی و تصاویر شبیه‌سازی شده دیجیتالی، به کاوش در کشتی‌های غرق شده، گنجینه‌ها و شهرهای فرو رفته در اعماق دریاچه‌ها، دریا‌ها و اقیانوس‌های سرتاسر جهان می‌‌پردازد.

در قسمت اول این مستند با عنوان "رازهای نازیها"آمده است: دانشمندان به کمک فناوری های امروزی می توانند تصاویری سه بعدی از کف اقیانوس‌ها تهیه و بسیاری از پدیده‌های روی داده که در بستر اقیانوس ها مدفون‌اند را بررسی کنند د.ر این قسمت رازهایی از تکنولوزیها و تجهیزاتی که هیتلر مورد استفاده قرار میداده و در اعماق آب مدفون شده اند بر ملا می‌شود.

«خلیج مکزیک» عنوان قسمت بعدی مستند کاوش در اقیانوس ها است. در این برنامه خلیج مکزیک وکشتی غرق شده در آن وعلت نابودی دایناسور ها باتوجه به فسیل یافت شده در این ناحیه وعلل آن،شهاب سنگ هایی که بازمین در اینجا برخورد آمده است.

"تمدن های گم شده مدیترانه" عنوان قسمتی دیگر از این مستند است. در این برنامه بقایای تمدنی غرق شده در حوزه مدیترانه بررسی می‌شود.

تلاش برای کشف کشتی‌های غرق شده و گنج‌های درون آنها در قسمت "گنجینه های غرق شده" روایت می‌شود.

در قسمت "افسانه‌های آتلانتیس"، چگونگی شکل گیری رویا گونه ی شهر آتلانتیس ازنگاه افلاطون تا بررسی دانشمندان وباستان شناسان در باره ی این شهر خیالی و آثار بدست آمده ازاین شهر بررسی می‌شود.

"اقیانوس آرام مرگ" در این برنامه به هیولایی خفته در اقیانوس آرام که عامل بزرگترین سونامی در جهان است که از دیده‌ها پنهان مانده می‌پردازد.

"عجایب گم شده مصر" دراین برنامه تلاش دانشمندان برای پی بردن به رازهای پنهانی فانوس دریایی اسکندریه ی مصر که از عجایب دوران باستانی است وبازسازی آن به تصویر کشیده می‌شود.

دریای چین و مروری بر تاریخ جنگ‌هایی که در این دریا روی داده در "رازهای دریای چین"،" کشتی های جنگی برتر" گورستان کشتی‌های بزرگ زیر آبهای شمال اروپا و شواهدی از نبردهای بین این کشتی‌ها و کشف معمای بزرگترین راز تاریخ هوانوردی ، سقوط هواپیمای مسافربری مالزی با 237 سرنشین و ناپدید شدن آن بر فراز اقیانوس هند در قسمت "هواپیمای گمشده مالزی" از دیگر قسمت‌های این مستند دیدنی است.

ادامه پخش سریال "میانبر" از شبکه پنج

پخش سریال "میانبر" به تهیه‌کنندگی محمد صالحیان و کارگردانی یزدان فتوحی تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان ادامه دارد. پخش این سریال تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 23 ( از شنبه تا چهارشنبه ) خواهد بود و در بهار قرآن سریال " پدر پسری " برای مخاطبان این شبکه پخش خواهد شد.

"میانبر" مضمونی اجتماعی و کمدی دارد و درباره ساکنین یک آپارتمان و اتفاقات شیرین پیرامون آنان است. غلامرضا نیکخواه، محمود جعفری، رضا شفیعی جم، شهین تسلیمی، آرش نوذری، اشکان اشتیاق، بهراد خرازی، مهران رجبی ، مرضیه صدرایی، حمید نیک نبرد، فاطمه مرتاضی، سالار کریم خانی، جابر وثوق، وحید چنانی، ترگل جعفری، وحید اسمی خانی ، ریحانه سرلک و شاهکار صالحیان از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند که در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

شبکه سحر به «کوچه اقاقیا» رسید

مجموعه طنز «کوچه اقاقیا» به نویسندگی و کارگردانی رضا عطاران از کانال کردی شبکه سحر پخش می‌شود. داستان این سریال در باره مردی پا به سن گذاشته به نام «نصرت» است که در خانه قدیمی خود زندگی می‌کند. همسر او «گل نساء» چند سال قبل فوت کرده اما مدتی است که شب ها به خوابش می‌آید و درباره مسائل مختلف با او صحبت می‌کند و گاهی اوقات این نوید را به نصرت خان می‌دهد که به زودی باید بار سفر را ببندد و به او بپیوندد. این رویاها باعث نگرانی فرزندان نصرت خان می‌شود و آن‌ها تصمیم می‌گیرند به خانه پدری رفته و دور هم جمع شوند. حضور فرزندان باعث به وجود آمدن ماجراهای طنزی می‌شود که شاکله این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

مجموعه تلویزیونی «کوچه اقاقیا» با تلاش محمد فریدونی به زبان کردی زبانگردانی و دوبله شده و جایگزین سریال «نون خ» در برنامه پخش کانال می‌شود. زنده یاد منوچهر نوذری ، علی صادقی ، رضا عطاران ، شهاب عسگری ، محمدباقر صحرارودی ، ساقی زینتی ، شقایق دهقان ، زنده یاد اکبر دودکار ، روشنک عجمیان ، مجید صالح ، محمدرضا حق گو ، کتایون امیر ابراهیمی ، یوسف تیموری ، رضا شفیعی جم ، زنده یاد ناصر گیتی جاه ، زنده یاد فرخ لقاء هوشمند ، افشین سنگ چاپ ، خشایار راد ، سامان گلریز و زنده یاد عارف لرستانی در این مجموعه نقش آفرینی کرده‌اند.

پخش مجموعه تلویزیونی «کوچه اقاقیا» از دوشنبه 18 فروردین ساعت 24 به وقت تهران به تهیه‌کنندگی همایون ایزدپناه روی آنتن کانال کردی شبکه سحر آغاز می‌شود.

شبکه الکوثر ساکن «خانه اجاره‌ای» شد

فصل دوم مجموعه تلویزیونی «خانه اجاره ای» با کارگردانی مشترک شاهد احمدلو و رامین ناصرنصیر از شبکه الکوثر پخش می‌شود. با اتمام فصل اول این مجموعه شیرین و طنز، از امشب فصل دوم آن با زبانگردانی و ترجمه به زبان عربی به همت شبکه آی فیلم بر روی آنتن شبکه الکوثر می‌آید.

این سریال روایتی دلنشین از خانواده‌ها و افرادی است که هریک با خصوصیات و ویژگی‌های مختص به خودشان در یک مجموعه مسکونی زندگی می‌کنند و با یکدیگر همسایه هستند. خانواده‌هایی که هر کدام تحت تاثیر ماجراهایی جالب و اتفاقات روزمره زندگیشان قرار گرفته و داستان‌هایی را خلق می‌کنند.

مهران غفوریان، بیژن بنفشه خواه، ارژنگ امیرفضلی، نصرالله رادش، عباس جمشیدی فر، امیر کاظمی، نادر سلیمانی، حمید لولایی، بهنوش بختیاری، سینا رازانی، شهین تسلیمی، آرش نوذری، رابعه مدنی و غزاله جزایری در این مجموعه نقش آفرینی کرده‌اند.

مجموعه تلویزیونی «خانه اجاره ای 2» از دوشنبه 18 فروردین ساعت 21:35 به وقت تهران به تهیه کنندگی محمد کاشانی و حمید رحیمی نادی در 45 قسمت 45 دقیقه‌ای از شبکه الکوثر پخش می‌شود.

آی‌فیلم «بر سر دو راهی»

پخش مجموعه تلویزیونی «بر سر دو راهی» از چهارشنبه 20 فروردین برای آی‌فیلمی‌ها آغاز می‌شود. مجموعه تلویزیونی «بر سر دو راهی» به‌کارگردانی بهرنگ توفیقی از چهارشنبه 20 فروردین روی آنتن کانال فارسی این شبکه قرار می‌گیرد.

این سریال تلویزیونی که اولین بار در نوروز سال 1398 از شبکه دو سیما پخش شد، این قصه را روایت می‌کند: یک جوان فقیر ساده‌دل به‌واسطه مردانگی و کمک به بانویی سالخورده، بی‌آنکه بخواهد و بداند با اتفاقاتی عجیب روبه‌رو می‌شود که… .

حمید گودرزی، مهراوه شریفی‌نیا، میترا حجار، عنایت بخشی، بهنوش بختیاری، افسانه چهره‌آزاد، بهرنگ علوی، مجید مشیری، شهین تسلیمی، اسماعیل پوررضا، اکبر رحمتی، یلدا قشقایی، شیرین آقاکاشی، داود بنی‌اسد، محمد شهرابی، مجید علیزاده ازجمله بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.

سریال «بر سر دوراهی» هر شب ساعت 20 روی آنتن می‌رود. بازپخش آن نیز در دو نوبت در ساعت‌های 4 صبح و 12 ظهر خواهد بود.

پخش نمایش "میکائیل شهرستانی" در رادیو

در برنامه «نقد و نمایش» رادیو نمایش «برادران کارامازوف» اثر فئودور داستایوسکی نقد و بررسی می‌شود. «برادران کارامازوف»رمانی از داستایوفسکی نویسندهٔ شهیر روسی است که به‌طور عمیقی به حوزهٔ الهیات و وجود خدا، اختیار و اخلاقیات می‌پردازد.

در این برنامه رضا آشفته به همراه مریم دادخواه منتقد میهمان به نقد این اثر می پردازند و همزمان با آن بخش‌هایی از نمایش رادیویی آن به کارگردانی میکائیل شهرستانی و با هنرمندی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو شنیده می‌شود.

نقد و نمایش به تهیه کنندگی انسیه سمیع پور و کارشناسی و اجرای مینو جبارزاده ساعت 22 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

پخش برنامه رادیویی منصور ضابطیان تا آخر هفته

برنامه رادیویی «فرش بنفشه» که از ابتدای نوروز 1399 روی آنتن رادیو ایران رفت تا آخر هفته تمدید شد.  «فرش بنفشه» به تهیه کنندگی زهرا قائدی و محمد اسماعیل پور با اجرای منصور ضابطیان از سوم فروردین ماه هر روز به مدت 150 دقیقه روی آنتن رادیو ایران رفته است.

این برنامه علاوه بر اتفاقات متعدد موسیقایی و میزبانی از گروه های موسیقی چون عجم بند، کَلمَست که به صورت زنده در برنامه به اجرای موسیقی پرداختند، تا به حال مهمانان تلفنی متعددی نیز داشته است.

منصور ضابطیان در 2 هفته اخیر با چهره هایی از جمله علی نصیریان، مرجانه گلچین، افسانه بایگان، فرهاد آئیش، مائده طهماسبی، محمد بحرانی، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری، پوریا شکیبایی، داریوش فرضیایی، مجید اخشابی، برزو ارجمند، الهام پاوه نژاد، سپند امیرسلیمانی، بهروز رضوی، بهناز جعفری، آلبرت کوچویی، گلاره عباسی، فرزانه منصوری، نیما رئیسی، گیتی خامنه، اصغر همت، هومن خیاط، هدایت هاشمی و ... گفت‌وگو کرده است.

همچنین گفت‌وگوهای روز با مسئولان درباره آخرین اخبار از کرونا، وضعیت راه های کشور و محدودیت های کرونایی و دیگر مسائل مهم روزمره این مجله رادیویی را از حیث پرداختن به اتفاقات روز نیز فعال نشان داد.

«فرش بنفشه» از توجه به اتفاقات فضای مجازی نیز غافل نبود و محمدرضا فکری کمدین خراسانی که قطعه تقلید صدای او از زنده یاد محمد نوری و تبدیل ترانه «جان مریم» به یک قطعه طنز کرونایی حسابی سروصدا کرده بود نیز نه تنها به برنامه آمد بلکه قطعه جدیدی را نیز مختص این برنامه رادیویی ساخت که از آن رونمایی شد.

پخش این برنامه که هر روز ساعت 17 روی آنتن می رود، با توجه به تمدید تعطیلات تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت.

در آی‌فیلم «کمربندها را ببندیم»

مجموعه تلویزیونی «کمربندها را ببندیم» از امروز در جدول پخش کانال فارسی این شبکه قرار می‌گیرد. «کمربندها را ببندیم» با بازی رویا افشار، رضا فیض‌نوروزی، فتحعلی اویسی، امیر جعفری، لاله صبوری و طاهره اعلایی در سال 1382 تولید شد.

در خلاصه داستان آن می‌خوانیم: که در آن آقای ملکی به همراه دخترش شراره، دامادش و دیگر کارمندان آژانس هواپیمایی در هر قسمت ماجراهای جالبی می‌آفرینند.»

این مجموعه طنز قرار است از فردا هر روز در ساعت 5 بعدازظهر پخش و در ساعت‌های 1 بامداد و 9 صبح بازپخش شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان