بازی جناحی آمریکایی‌ها در بحبوحه همه‌گیری کرونا

نیویورک- ایرنا- کرونا که در آمریکا جولان می‌دهد، هنوز نتوانسته است تغییری در رقابت دو حزب اصلی آمریکا ایجاد کند به گونه‌ای که دیوان عالی ایالت ویسکانسین به درخواست جمهوریخواهان تصمیم فرماندار دموکرات برای تعویق انتخابات مقدماتی را مسدود کرد.

بازی جناحی آمریکایی‌ها در بحبوحه همه‌گیری کرونا

دیوان عالی ویسکانسین روز دوشنبه حکم اجرایی تونی اورز فرماندار این ایالت را که سعی داشت به دلیل همه‌گیری کرونا انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری را تا 9 ژوئن به تاخیر اندازد، مسدود کرد.

قضات این دیوان، با رای 4-2 در امتداد خطوط سیاسی خود تصمیم گرفتند که ایورز به عنوان فرماندار اجازه ندارد یک طرفه انتخابات را به تعویق بیندازد، برخلاف اینکه این ایالت به دلیل همه گیر بودن ویروس کرونا، شرایط «ماندن در خانه» را برقرار کرده است.

قرار بود روز سه شنبه در ادامه سه شنبه‌هایی که بزرگترین آن سوم مارس بود، انتخابات مقدماتی درون حزبی در ایالت ویسکانسین برگزار شود اما با افزایش فشارهای شهرداران محلی و گروه‌های فعال مدنی، همچنین امتناع بیشتر کارکنان شعب اخذ رای از حضور در پای صندوق‌ها، این ایالت روز دوشنبه اعلام کرد تاریخ برگزاری این انتخابات به 9 ژوئن تغییر کرده است.

کنگره ایالتی ویسکانسین که در کنترل جمهوریخواهان است این هفته پیشنهاد فرماندار را برای تعویق انتخابات رد کرد و حالا جمهوریخواهان تهدید کرده‌اند که پرونده را به دادگاه عالی آمریکا می‌کشانند.

فرماندار ویسکانسین که به رای اعضای جمهوریخواه کنگره ایالتی برای تصویب یک بسته حمایتی مقابله با کرونا نیاز دارد، پیش از این تمایلی نداشت از اختیارات اضطراری‌اش برای تعویق انتخابات که منجر به درگیری با جمهوریخواهان می‌شود، استفاده کند.

تاکنون 16 ایالت اعلام کرده‌اند انتخابات خود را به خاطر شیوع کرونا در آمریکا به تعویق می‌اندازند.

تعداد مبتلایان به بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا تا این ساعت، 356 هزار و 942 نفر اعلام شده است و 10 هزار و 504 نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها، تاکنون جو بایدن پیشتاز است و گفته می‌شود فشارها برای کنار کشیدن برنی سندرز دیگر داوطلب سوسیال دموکرات پیش از انتخابات مقدماتی دیگر ایالت‌ها رو به فزونی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان