آیا فستیوال ایتالیایی شانس برگزاری دارد؟

بانی‌فیلم: به دنبال تلفات انسانی زیادی که ویروس کرونا در ایتالیا یه همراه داشته احتمال دارد برگزاری جشنواره سینمایی ونیز هم برگزار نشود

آیا فستیوال ایتالیایی شانس برگزاری دارد؟

بانی‌فیلم: به دنبال تلفات انسانی زیادی که ویروس کرونا در ایتالیا یه همراه داشته احتمال دارد برگزاری جشنواره سینمایی ونیز هم برگزار نشود.
اپیدمی شدن ویروس کرونا در ایتالیا و قرنطینه شدن تعدادی از شهرهای این کشور تاریخی، بیشتر فعالیت‌های روزانه را به تعطیلی کشانده است. برگزاری فستیوال ونیز هم تحت‌الشعاع شیوع بیماری کووید19 در هاله‌ای از الهام فرو رفته است.
البرتو باربرا مدیر این جشنواره یکشنبه همین هفته در گفت‌و‌گو با روزنامه ایتالیایی توضیحاتی در مورد دوره هفتاد‌و‌هفتم این فستیوال داده است.
بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار بود این دوره از جشنواره ونیز از 2 تا 12 سپتامبر برپاشود.
باربرا در رابطه با «مجازی برپاکردن جشنواره» گفته که به هیچ عنوان مایل نیست جشنواره‌اش به شکل مجازی برپا شود. او اطمینان داده که این جشنواره به شکل آنلاین نخواهد بود اما امکان دارد برای برخی از کارها و ‌برنامه‌ها شاید از این وسیله استفاده شود.
مدیر ونیز در ادامه بیان داشته: در حال حاضر نمی‌توانم به طور قطع اظهارنظر کنم. با این همه کمیته انتخاب همچنان به دیدن فیلم‌های رسیده ادامه می‌دهد ‌و تا پایان ماه مه بر مبنای شرایط تصمیم‌گیری‌های جدید اتخاذ می‌شود.
باربرا اعتقاد دارد که با وجود گفته‌های یکی از مدیران جشنواره تورنتو که می‌خواهند به صورت آنلاین جشنواره‌شان را برپا کنند، اما جشنواره ونیز را نمی‌توان با چنین شیوه‌ای برپا کرد.
مدیر ونیز در مورد تفاوت‌های میلن ونیز با دیگر فستیوال‌ها گفت: درباره جشنواره تورنتو باید بگویم که مدلش با جشنواره کن
و ونیز فرق می‌کند. در جشنواره ونیز همچنین جایگاه گردهمآیی تهیه‌کنندگان و بزرگان خاورمیانه و آفریقا و دیگر کشورها به شکل اساسی نقش بازی می‌کند.
در حال حاضر ایتالیا بیش از 15 هزار مرگ‌ومیر رخ داده و معلوم نیست که این وضعیت تا چه زمانی ادامه داشته باشد.
همه حرفه‌ای‌های سینمای جهان در انتظار شنیدن تصمیمات مسئولان جشنواره‌های کن و ونیز هستند تا از تاریخ‌های برگزاری این دو فستیوال با خبر شوند.
در مورد زمان برگزاری جشنواره کن نیز هنوز هیچ قطعیتی وجود ندارد و برای برپاشدنش در ماه جولای هم تضمینی نیست. هرچند اگر قرار باشد که فستیوال کن در موعد اعلام شده قبلی برپا شود در آن صورت فهرست فیلم‌های انتخاب شده در روزهای آخر ماه می به اطلاع رسانه‌های جهانی برسد.

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان