عیدانه کتاب شاید به صورت مجازی برگزار شود

مدیرعامل خانه کتاب از احتمال برگزاری عیدانه کتاب به صورت مجازی در صورت ادامه شرایط کرونایی و آمادگی کتابفروشان خبر داد.

عیدانه کتاب شاید به صورت مجازی برگزار شود

 نیکنام حسین‌پور مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با اشاره به طرح عیدانه کتاب که پیش از این قرار بود در فروردین ماه برگزار شود، گفت: تصمیم ما برگزاری عیدانه کتاب در فروردین ماه بود، اما با توجه به شرایط فعلی باید دید که این امکان وجود دارد یا خیر؟

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نمی‌توان عیدانه را به صورت مجازی برگزار کرد، گفت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت از کتاب‌های الکترونیک اقداماتی کرده است، اما در طرح عیدانه هدف حمایت از کتابفروشی‌ها است.

مدیرعامل خانه کتاب گفت: ما امیدواریم که بتوانیم آن را برگزار کنیم اگر دیدیم وضعیت فعلی ادامه‌دار است، مجبوریم  به برنامه دیگری فکر کنیم، شاید مجبور شویم، عیدانه را به صورت مجازی برگزار کنیم.

حسین‌پور تصریح کرد: ما در خانه کتاب آمادگی لازم را برای برگزاری طرح  به صورت مجازی داریم، باید دید که کتابفروشی‌ها نیز این آمادگی را دارند یا خیر؟ لازم است همه جنبه‌ها در نظر گرفته شود و عدالت فرهنگی را رعایت کنیم.

وی در پایان درباره ادغام مؤسسه خانه کتاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی  ایرانیان و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی که پیش از این قرار بود در سال جدید نهایی شود، گفت: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است و معاونت فرهنگی باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند، شاید در یکی دو هفته آتی خبرهای تازه‌ای از ادغام منتشر شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان