خاطرات اصغر همت از دوران تلفن سکه‌ای تا ویدئو کنفرانس از ۴ نقطه دنیا/ وقتی این روزها سیل جمعیت را دیدم خیلی نگران شدم

اصغر همت بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از جمعیتی که دوباره به خیابان‌ها برگشته‌آند ابراز نگرانی کرده و می‌گوید: در مثل مناقشه نیست اما ضرب‌المثل معروفی داریم که می‌گوید یک بز گر همه گله را گر می‌کند و در این شرایط واقعاً باعث تأسف و نگرانی است.

خاطرات اصغر همت از دوران تلفن سکه‌ای تا ویدئو کنفرانس از 4 نقطه دنیا/ وقتی این روزها سیل جمعیت را دیدم خیلی نگران شدم

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اصغر همت که مهمان برنامه "فرش بنفشه"  رادیو ایران بود، در ابتدا گفت: آدمیزاد گاهی ممکن است گرفتاری داشته باشد اما حالا همه وقت ها آزاد است. اخیراً که من سیل جمعیت در خیابان‌ها را دیدم خیلی نگران شدم. می گویند در مثل مناقشه نیست اما یک ضرب‌المثل معروف داریم که می گوید یک بز گر همه گله را گر می‌کند و در این شرایط واقعا باعث تأسف و نگرانی است. البته تکلیف آدم هم مشخص نیست که حق را به این افراد بدهد یا ندهند. چون برخی برای سیر کردن شکمشان از خانه بیرون می‌روند و دولت هیچ فکری به حالشان نکرده است.

وی افزود: اگر این افراد قرار است در خانه بمانند خب چطور در خانه ماندنشان هم باید مشخص شود؛ خیلی سخت است. 

این بازیگر با اشاره به قرنطینه خانگی اش تأکید کرد: من حتی امسال از سنت هرساله شیراز رفتن هم گذشته ام. پروژه ها هم اغلب تعطیل‌اند اما شنیده‌ام برخی از فیلم‌ها کار را ادامه داده‌اند و مشکلاتی برای برخی از دوستان پیش آمده است. پروژه‌ای که من در آن حضور داشتم تعطیل شد و اخیرا اعلام کردند این تعطیلی ادامه دارد. 

مجری رادیو نیز در پاسخ به همت که می‌پرسید شما چطور به رادیو می‌آیید گفت: ما تا جایی که می توانیم ضدعفونی می‌کنیم مگر اینکه ویروس جایی قائم شده باشد و این دیگر دست ما نیست و به خدا توکل کرده‌ایم.

همت نیز درباره فعالیت‌هایش در دوران کرونا گفت: من خوشبختانه به دنیای مجازی عادت نداشتم اما در این قرنطینه دارم آلوده آن می‌شوم. گاهگداری حوصله‌ام بکشد چند صفحه‌ای کتاب می‌خوانم. اما کتابی که قبلا در سه روز می‌خواندم الان 15 روز است نتوانسته‌ام تمام کنم! ورزش‌های خانگی را هم ادامه می‌دهم و سعی می‌کنم یک جوری روز را و شب را دوره کنم.

مجری «فرش بنفشه» هم به شوخی گفت: احتمالا بعد از دوران قرنطینه یکی از مشاغل پردرآمد این است که کمپ‌های بازپروری برای معتادان فضای مجازی راه بیفتد!

همت یادآور شد: منی که با این دنیا اخت نبوده‌ام آلوده آن شده‌ام اما می‌خواهم اراده کنم و از امروز حضورم در فضای مجازی را کم کرده‌ام و می‌خواهم قدری بی‌خبر باشم. به ویژه آنقدر خبرهای ضدونقیض است که جز نگرانی آدم نتیجه‌ای دربر ندارد. عکس چند وقت پیش ونزوئلا را می‌گذارند به جای الان ایتالیا و به خوردمان می‌دهند! یک جورهایی مرض هم دارند که این کارها را می‌کنند! 

وی در پاسخ به سوال برنامه مبنی بر اینکه عجیب‌ترین غذایی که تا به حال خورده‌اید، تأکید کرد: من در غذا حساب و کتاب دارم شاید عجیب ترین غذا مربوط به زمانی باشد که برای دفعه اول یک غذایی را تجربه می‌کند. من شدیدا به خوردن موجودات دریایی مثل ماهی و میگو علاقه دارم.

همت در پاسخ به ضابطیان که اشاره می کرد یکی از مخاطبان کلم پلو با ماهی را عجیب‌ترین غذایی که تا به حال خورده معرفی کرده بود، یادآور شد: این را من نشنیده‌ام و همه لذت کلم پلو برای ما شیرازی‌ها کله گنجشکی‌هایی است که با غذا می‌خوریم.

این بازیگر درباره دلتنگی‌اش برای شیراز گفت: دلم تنگ شده اما یکی از محاسن فضای مجازی همین ویدئوکنفرانس ها است که از طریق آن همه را دیدم. به هر حال وصف العیش نصف العیش. سربازی که رفته بودم باید سه ساعت معطل می‌ماندیم تا یکی از کابین‌های درب و داغان تلفنخانه اسم ما را بخواند و بتوانیم با فریاد با مادرمان صحبت کنیم. یا وقتی تلفن‌ها سکه‌ای شده بود، پول که تمام می‌شد توی سرمان می‌زدیم که چطور می‌توانیم از کسی سکه بگیریم و ادامه بدهیم. با توجه به دورانی که ما دیدیم و نسل من گذرانده است این تکنولوژی عالی است و یکدفعه داریم از 4 نقطه دنیا با هم تصویری گفت‌وگو می‌کنیم و این موضوع آلام این روزها را کمتر می‌کند. 

وی تصریح کرد: در عمرم یاد ندارم که عیدی را شیراز نرفته باشم 19، 20 سال که شیراز بودم و در این 40 سال اخیر هم تا به حال نشده که حداقل یک هفته از نوروز را در شیراز نگذرانده باشم.

همت در پایان گفت: امیدوارم همه چیز به خیر بگذرد. مردم در این روزها باید از خودگذشتگی کنند. حتی اگر گرسنگی هم باشد که امیدوارم نباشد و دولت یک فکر اساسی برای کشور کند و حداقل الان بفهمیم یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاییم که خدا همه چیز به ما داده است.

«فرش بنفشه» به تهیه کنندگی زهرا قائدی و محمد اسماعیل پور با اجرای منصور ضابطیان هر روز  از رادیو ایران پخش می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان