گتوند، رتبه نخست اجرای طرح غربالگری مقابله با کرونا در خوزستان

دزفول-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: شهرستان گتوند در طرح غربالگری مردم برای مقابله با کرونا رتبه نخست را در استان خوزستان کسب کرد.

گتوند، رتبه نخست اجرای طرح غربالگری مقابله با کرونا در خوزستان

یوسف پریدار روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی ستاد مبارزه با کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری گتوند با اشاره به عملکرد خوب این شهرستان در طرح غربالگری مردم افزود: این شهرستان نخستین منطقه ای در استان خوزستان بود که طرح غربالگری را به صورت 100 درصدی انجام داد که این موضوع از سوی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به صورت مکاتبه اداری به استاندار خوزستان ارائه شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی دزفول در رده پنجم طرح غربالگری در کشور قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از مجموعه مدیریتی در شهرستان گتوند، دادستان، سپاه، ادارات، نهادها، دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج مردمی برای اجرای اقدامات پیشگیرانه و کنترلی برای مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: این روند باید ادامه داشته باشد و ویروس کرونا جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اقدامات درمانی در سطح دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: اگر لازم باشد اقدامات دیگری انجام شود بر اساس برنامه ریزی ملی وکشوری انجام می شود.

پریدار ادامه داد: فرماندارگتوند برای راه اندازی نقاهتگاه اعلام آمادگی کرده است و براساس نیاز اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌ها باید برای استفاده از ظرفیت نقاهتگاه بیماران کرونایی پیش بینی و آمادگی لازم  را داشته باشند، گفت: تا جایی که امکان داشته باشد بیماران در مراکز درمانی مراقبت می شوند و درصورت نیاز از این نقاهتگاه استفاده می شود، ضمن اینکه هنوز در منطقه ای مثل شهرستان گتوند نیاز به مراقبت در نقاهتگاه وجود ندارد.

فرماندار گتوند نیز در این نشست ضمن قدردانی از همراهی مردم، مسئولان و دانشگاه علوم پزشکی دزفول در اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا در این شهرستان گفت: روند افزایش نظارت های بهداشتی، اعمال محدودیت ها، تعطیلی واحدهای غیر ضروری، اجرای عملیات ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی، معابر و خیابان ها و دیگر اقدامات برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ادامه خواهند داشت.

عبدالرضا احسانی نیا با اشاره به مثبت شدن نتیجه آزمایش هفت بیمار در نقاط مختلف شهرستان گتوند به ویروس کرونا افزود: شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا برای تداوم اقدامات پیشگیرانه و طرح فاصله گذاری اجتماعی با مسئولان همراهی کنند و تعطیلی اماکن، مدارس، دانشگاه ها، مراکز عمومی و واحدهای غیر ضروری تا 23 فروردین و تا بعد از تصمیم گیری دولت ادامه دارد.

به گزارش ایرنا دانشگاه علوم پزشکی دزفول مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند را زیر پوشش دارد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها به عموم شهروندان توصیه کرده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در خانه بمانند و سفرهای درون و برون شهری را محدود کنند.

ویروس کرونا که کووید – 19 نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از 200 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان