جزئیات پرداخت وام یک‌میلیونی به خانوارهای یارانه‌بگیر/ همتی: نرخ سود این اعتبار ۱۲درصد است

رئیس‌کل بانک مرکزی در تشریح جزئیات وام یک‌میلیون‌تومانی به خانوارهای یارانه‌بگیر گفت: این وام به ۲۳میلیون خانوار یارانه‌بگیر با نرخ ۱۲درصد و بازپرداخت ۲۴ماهه با تنفس ۴ماهه پرداخت می‌شود.

جزئیات پرداخت وام یک‌میلیونی به خانوارهای یارانه‌بگیر/ همتی: نرخ سود این اعتبار 12درصد است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی ضمن تشریح جزئیات برخی سیاست‌های کرونایی دولت اعلام کرد: بانک مرکزی از طریق کاهش 250هزار میلیارد ریالی ذخیره قانونی بانکها و با همراهی بانکها امکان تأمین اعتبار 750هزار میلیارد ریالی با نرخ 12 را فراهم ساخته است.

وی همچنین در خصوص جزئیات وام یک میلیون تومانی به خانوارهای یارانه‌بگیر گفت: پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر اعطای وام یک میلیون تومانی اعتبار خرید به 23میلیون خانوار یارانه‌بگیر با نرخ 12 درصد و بازپرداخت 24ماهه با تنفس 4ماهه به‌تصویب ستاد اقتصادی دولت رسید که در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.

همتی افزود: با تأیید مقام معظم رهبری یک میلیارد یورو برای پشتیبانی از هزینه‌های عمدتاً درمانی ناشی از کرونا اختصاص یافت. بانک مرکزی با خرید این مبلغ ارزی، معادل ریالی آن را دراختیار سازمان برنامه خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه امروز در جلسه‌ای در حضور معاون اول محترم رئیس جمهور، برنامه‌ریزی لازم برای تأمین دارو و کالاهای اساسی سال 99 انجام شد، تصریح کرد:‌ درخواست بانک مرکزی برای دسترسی به حق خود در صندوق بین‌المللی پول و استفاده از آن برای کمک به برنامه مقابله با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، در جریان مراحل اداری است.

 

+

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان