مشارکت ٣١٩کسب و کار اینترنتی در جشنواره بهاره مجازی

رئیس مرکز تجارت الکترونیک از مشارکت ٣١٩کسب و کار اینترنتی و افزایش فروش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی این حوزه خبر داد و گفت: از ۱۲۰۰ متقاضی برای عضویت تنها ۳۰۰ متقاضی تأیید شد.

مشارکت ٣١٩کسب و کار اینترنتی در جشنواره بهاره مجازی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی رهبری در نشست خبری مرکز تجارت الکترونیک که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در خصوص جشنواره بهاری مجازی اظهار داشت: با توجه به تعطیلی اصناف و کمک به آنها برای جبران بخشی از خسارتی که در اثر تعطیلی متوجه آنها شد جشواره بهاره مجازی راه اندازی شد. 

وی با بیان اینکه سعی کردیم از این طریق فروشگاه های اینترنتی به اصنافی که دچار مشکل شدند کمک کنیم، گفت: این جشنواره از ٢٣تا ٢٩اسفند ماه سال ٩٨ برگزار شد که مجموعا  208 هزار بازدید از سایت صورت گرفت. همچنین 1200 فروشگاه متقاضی عضویت در جشنواره بودند که از این بین تنها 300 فروشگاه مجوز دریافت کردند. 

رئیس مرکز تجارت الکترنیک با اشاره به اینکه واحد های صنفی آفلاین از جمله کیف، کفش، پوشاک، اجیل و خشکبار، لوازم خانگی و شیرینی از جمله صنوفی بودند که بیشترین ضرر از تعطیلی ها داشتند، خاطر نشان کرد: در این جشنواره با حدود ٥ الی ٦هزار واحد صنفی در ارتباط بودیم که برخی از آنها را به فروشگاه های اینترنتی وصل کردیم.

رهبری با اشاره به سه رکن مردم، فروشگاه های اینترنتی و اصناف آفلاین در جشنواره ادامه داد: در این جشنواره برای اصناف افلاین ثبت نام ، ایجاد غرفه و مشاره و راهنمایی رایگان بوده و در کارمزدهای آنها نیز تخفیف های در نظر گرفته شد. همچنین برای فروشناه های اینترنتی نیز علاوه بر اینکه اینترنت آنها رایگاه بود، تهفیف در اغلب کالاها، خرید همراه با سلامت کالا و جوایزی نیز درنظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه ٣١٩کسب و کار اینترنتی در این جشنواره مشارکت داشتند، خاطر نشان کرد: فروش کسب و کار های اینترنتی در این مدت بین 100 تا 200 درصد افزایش یافت.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به شروع دور دوم این جشنواره از ١٥فروردین ماه سال جدیدگفت: عملیات اجرایی دور دوم جشنواره به بخش خصوصی یعنی اتاق اصناف واگذار شده است و پایش و ارزیابی عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی در ارائه خدمات به واحدهای صنفی آفلاین توسط دولت انجام می شود. همچنین سعی می کنیم دو مشوق بلند مدت برای فروش اینترنتی اصناف از جمله کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و مشوق تحریک عرضه در فضای مجازی را در نظر بگیریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان