چین ۱.۵ میلیارد دلار لوازم پزشکی کرونا به جهان صادر می‌کند

چین ۱.۴۵ میلیارد دلار تجهیزات پزشکی برای مبارزه با همه گیری ویروس کشنده کرونا به سایر کشورها صادر می‌کند.

چین 1.5 میلیارد دلار لوازم پزشکی کرونا به جهان صادر می‌کند

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، با گسترش ویروس کرونا در اروپا و آمریکا، چین، مرکز سابق شیوع این ویروس 1.45 میلیارد دلار تجهیزات پزشکی برای مبارزه با همه گیری این ویروس کشنده به سایر کشورها صادر می کند.

 گمرک چین اعلام کرد لوازم ضروری مانند میلیاردها ماسک، میلیون ها لباس محافظ و تب سنج های مادون سرخ به همراه 16000 دستگاه تنفس مصنوعی طی یک ماه از اول مارس تا چهارم آوریل به خارج از چین صادر شده است.

 طبق گزارش وزارت بازرگانی چین، صادرات لوازم پزشکی افزایش یافته و دولت چین قصد ندارد هیچ محدودیتی بر این صادرات اعمال کند. تا روز شنبه،54 کشور و سه سازمان بین المللی قراردادهای خرید تجهیزات پزشکی با چین امضا کرده اند.

این وزارتخانه در واکنش به گزارش‌هایی از طرف کشورهای اروپایی مبنی بر بی کیفیت بودن تجهیزات پزشکی اعلام کرد تولید کنندگان چینی که کالاهای پزشکی با کیفیت پایین صادر کنند به سختی جریمه خواهند شد.

چین اولین کشوری بود که در پایان سال گذشته میلادی مورد حمله این ویروس جدید قرار گرفت. این ویروس بعد در تمام دنیا منتشر شد و تا روز یکشنبه 1.2 میلیون مورد ابتلا به آن در سراسر جهان گزارش شده است که 65 هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

کشورهای اتحادیه اروپا با کمبود لوازم پزشکی لازم و تجهیزات محافظتی دست و پنجه نرم می کنند که بسیاری از کارکنان مراکز بهداشتی را در خطر ابتلا به این ویروس قرار داده است. عرضه کنندگان داخلی تنها 10 درصد نیاز به این تجهیزات را تامین می کنند. آمریکا هم از کمبود لباس های محافظ رنج می برد و حتی محموله ماسکهای محافظ را از متحدانش می گیرد.

15

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان