در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

گربه‌ها عامل ویروس کرونا نیستند

یک دامپزشک در مورد نقش حیوانات خانگی در انتقال ویروس کرونا به انسان توضیحاتی داد.

گربه‌ها عامل ویروس کرونا نیستند

گربه‌ها عامل ویروس کرونا نیستند

ایمان معماریان دامپزشک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خبر منتشره مبنی بر اینکه گربه‌ها می‌توانند عامل ویروس کرونا باشند، اظهار کرد: تحقیقی در این خصوص در چین انجام شده که از سوی سازمان بهداشت جهانی تأیید نشده و این تحقیق علمی نیست.

او در ادامه بیان کرد: تا امروز در دنیا هیچ داده علمی مبنی بر اینکه حیوانات هم می‌توانند ناقل و یا عامل ویروس کرونا باشند وجود ندارد.

این دامپزشک تصریح کرد: باید بدانیم که کرونا ویروس یک خانواده از ویروس‌هاست، ویروسی که یک نوع از آن به تازگی انسان را درگیر کرده است و انواع مختلفی از این خانواده ویروس حیوانات مختلفی را درگیر می‌کنند و در سال‌های گذشته نمونه‌های مخاطره آمیزی از ویروس‌های کرونا باعث ایجاد بیماری‌هایی همچون سارس و مرس در انسان شده است.


بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید در مورد کرونا و حیوانات خانگی بدانیم


معماریان با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی این ویروس از حیوان به انسان یا بالعکس منتقل نمی‌شود، گفت: بر اساس گزارش‌های این سازمان، هیچ کدام از حیوانات خانگی نمی‌توانند به این ویروس مبتلا شوند و همچنین نمی‌توانند ناقل آن باشند.

او با بیان اینکه ویروس کرونای جدید تنها از انسان به انسان منتقل می‌شود، افزود: حیوانات تنها می‌توانند همانند لباس و سایر لوازم به صورت مکانیکی ناقل باشند، بنابراین از لمس حیوانات بدون صاحب و ولگرد خودداری کنید.

این دامپزشک با اشاره به اینکه حیوانات خانگی را تا حد امکان نباید از منزل خارج کرد، گفت: تنها منبع معتبر و دقیق اطلاع رسانی سازمان بهداشت جهانی است و در صورت عدم تأیید این سازمان، هیچ مطلبی را از هیچ منبعی نپذیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان