صبا: نخستین عرضه اولیه سال ۹۹ بورس با ۲/۰۰۰/۰۰۰ متقاضی

عرضه اولیه صبا نخستین عرضه اولیه سال ۱۳۹۹ (سال جهش تولید) است. بخاطر روزگار کرونایی اقتصاد ایران، این عرضه اولیه به بهار ۹۹ رسید. روز ۴شنبه ۲۰ فروردین ۹۹، عرضه اولیه صبا در نماد «صبا۱» به روش بوک بیلدینگ صورت می گیرد.

صبا: نخستین عرضه اولیه سال 99 بورس با 2/000/000 متقاضی

عرضه اولیه صبا نخستین عرضه اولیه سال 1399 (سال جهش تولید) است. بخاطر روزگار کرونایی اقتصاد ایران، این عرضه اولیه به بهار 99 رسید. روز 4شنبه 20 فروردین 99، عرضه اولیه صبا در نماد «صبا1» به روش بوک بیلدینگ صورت می گیرد.

پیش بینی می شود قریب به 2 میلیون نفر از سهامداران در بورس ایران در عرضه اولیه صبا تامین شرکت کنند. قریب به 1.5 میلیارد سهم صبا تامین که معادل 10 درصد کل سهام شرکت است، عرضه اولیه می شود. سقف قیمتی عرضه اولیه، 1200 تومان به ازای هر سهم در نظر گرفته شده است. 5 درصد از سهام آریا ساسول و یا بیشتر ، چهارشنبه آینده 27 فروردین 99 در فرابورس عرضه و کشف قیمت خواهد شد.

عرضه اولیه صبا از ساعت 10 صبح روز 4 شنبه 20 فروردین تا ساعت 12:30 امکان سفارش گذاری از طریق سامانه معاملاتی انلاین کارگزاری ها دارد و به هر کد ملی، سهمیه مشخصی اختصاص پیدا میکند. به کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی ، مقدار مشخصی از صبا1 تعلق می گیرد.

این شرکت از شرکت های سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی است که وارد بازار فرابورس می شود و مردم می توانند سهامدار این شرکت شوند. حداکثر سهم قابل خریداری توسط هر سهامدار، 1200 سهم است که به نظر می رسد با توجه به حضور میلیونی مردم در عرضه اولیه اخر سال 98، به هر کد، کم تر از 1000 سهم تعلق بگیرد. لذا برای شرکت در عرضه اولیه صبا شما نیازمند حداکثر 12 میلیون ریال نقدینگی هستید.

در روزهای اخیر شاهد انتشار گزارش های مالی صبا تامین،یکی از شرکت های زیر مجموعه شستا (سرمایه گذاری تامین اجتماعی) در کدال هستیم. سال مالی صباتامین 31 اردیبهشت ماه 99 است. عمده سود سرمایه گذاری صبا تامین در سال مالی 99/02/31از محل فروش سهام است.

در سال 99 شاهد درج و عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و برخی از شرکت‌های زیرمجموعه غیربورسی آن در بازار سرمایه، پذیرش و عرضه سهام مجموعاً 15 شرکت جدید با سرمایه بیش از 100 هزار میلیارد ریال خواهیم بود و باید منتظر یک سال طلایی و صعودی در بورس ایران باشیم.

عرضه اولیه صبا

تصویر آگهی عرضه اولیه صبا در فرابورس در 20 فروردین ماه سال 1399

تابلو عرضه اولیه صبا

همان طور که می دانید کلیه شرکت های پذیرفته شده در بازار بورس ایران، دارای یک نماد اختصاصی هستند که به آن نام در میان اهالی بازار بورس، شناخته می شوند. نماد شرکت سرمایه گذاری صبا تامین به عنوان نخستین مهمان سال 99 بورس، صبا نام دارد که در بازار اول فرابورس قرار دارد و در این لینک در دسترس است.

عرضه اولیه صبا

تابلو نماد شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با نماد صبا

شرکت پارس سوئیچ، شرکت نیروترانس، شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس، شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق و شرکت مدیریت توسعه سرمایه گذاری آرمان فردا، ترکیب اعضاء هیات مدیره شرکت را در سال مالی 98 تشکیل می دهند.

احتمال می رود که شاهد سود 30 درصدی ظرف 2 هفته برای این تازه وارد تا هفته اول اردیبهشت ماه 1399 باشیم. اگر خواهان شرکت در 28 عرضه اولیه سهام در سال 1399 هستید، باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد بورس از یکی از 106 کارگزار رسمی سازمان بورس دریافت کنید. خرید عرضه اولیه سهام به صورت اینترنتی بوده و نیازی به مراجعه حضوری به کارگزاری ها ندارد.

به تازه واردهای بورس توصیه می شود که صرفا در سال اول، در عرضه اولیه ها شرکت کنند که سود تضمینی کوتاه مدت را برایشان به ارمغان داشته و با اصول سرمایه گذاری و تکنیک های تابلوخوانی و روانشناسی بورس هم آشنا می شوند. جزییات تکمیلی در سایت عرضه اولیه صبا تامین: http://www.sabatamin.ir/fa

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان