نماینده مجلس: آی مردم مشکل ما دروغی است که می‌گوییم/از کجا پول بیاوریم مملکت را یک ماه تعطیل کنیم؟ /خانم نماینده نگران ازدحام جمعیت در مترو

نمایندگان مجلس خواستار بهره گیری از تجربیات کشورهای موفق در مهار ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی شدند.

نماینده مجلس: آی مردم مشکل ما دروغی است که می‌گوییم/از کجا پول بیاوریم مملکت را یک ماه تعطیل کنیم؟ /خانم نماینده نگران ازدحام جمعیت در مترو

به گزارش خبرآنلاین، فردین فرمند نماینده مردم میانه در مجلس دهم از نمایندگانی بود که به قید قرعه  باید پشت تریبون قرار می‌گرفت و نطقی 5 دقیقه ایراد می کرد. البته صحن مجلس مطابق دقایق دیگر امروز صحن آنچنان شلوغ و پر از همهمه بود که صدای اعتراض فرمند بلند شد و گفت: «این چه مجلسی است که هنوز بعد از چهار سال یاد نگرفتیم چطور جلسه برگزار کنیم»

این نماینده مجلس با اشاره به موضوع کرونا گفت: خدا با این موضوع آمریکا را به خودش مشغول کرد الان وقت آن است که ما اقتصادمان را نجات دهیم. 

او ادامه داد: ما داریم چه کار می‌کنیم؟ از کشورهای موفق در کنترل کرونا کره جنوبی بود، نگاه کنیم ببینیم آنها چه کاری کرده‌اند، آمریکا بعد از مشاهده کرونا با مقامات کره جنوبی تماس گرفت که از تجربیات آنها استفاده کنند ما هم باید به سراغ اقداماتی که آنها انجام داده‌اند برویم. 

او گفت:  ما امروز این جلسه را تشکیل دادیم که فکری به حال مملکت کنیم، اما دولت لایحه‌ای نیاورده که مشکلی را حل کنیم و طرح سه فوریتی نمایندگان هم مبنی بر این است که مملکت را یک ماه تعطیل کنیم اما کسی نمی‌پرسد از کجا پول بیاوریم؟

فرمند همچنین خطاب به مردم گفت: آی مردم مشکل ما در این کشور عدم شفافیت است و دروغی است که به مردم می‌گوییم؛ ما نتوانستیم جلسه‌ای برای بودجه تشکیل دهیم و جلسه مجلس به نصاب نرسید. چرا بودجه باید خدمت مقام معظم رهبری می‌رفت؟ آیا امروز می‌توانیم نفت بفروشیم؟ 

ذوالقدر: فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت رعایت شود

سیده فاطمه ذوالقدر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از دیگر نمایندگانی بود که پشت تریبون رفت و گفت: براساس اصل 22 قانون اساسی حیثیت، جان، مال، مسکن و شغل اشخاص باید از تعرض در امان باشد مگر مواردی که قانون به آن اشاره می‌کند. دولت هم مکلف است که این شرایط مذکور را برای مردم تامین کند. البته کارهایی در این حوزه انجام شده ولی باید تدابیر بیشتری اندیشیده شود. موضوعی که بسیار مورد اهمیت است توجه لازم به موضوع قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی است، ولی متاسفانه با آغاز هفته و در این چند روزه شاهد ازدحام وسائل نقلیه، بی آر تی و مترو بوده‌ایم و شاهد آن هستیم که الزامات رعایت نمی‌شود. در واقع به گفته وزیر بهداشت ما در حال مدیریت کرونا هستیم ولی این موضوع هنوز مهار نشده است.

بنا به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که اکنون قرائت شد آمارها صعودی است. باید براساس این گزارش آمارها را کاهش دهیم پس باید این طرح سه فوریتی که در این خصوص است مورد توجه قرار گیرد و فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه با جدیت رعایت شود.

وی ادامه داد: کارمندان زن تماس می‌گیرند و می‌گویند که از سوی روسای خود برای حضور در محل کار تحت فشار قرار می‌گیرند اما این درست نیست که کارمندان را در این شرایط تحت فشار قرار دهیم. متاسفانه از سوی دیگر بسته‌های بهداشتی، ماسک و دستکش نیز موجود نیست باید به تمام این موارد توجه شود.

ذوالقدر اظهار کرد: در مقابل شهرداری منطقه 2 شاهد بودم که اتوبوس‌ها پارک شده و کارمندان به صورت حداکثری حضور دارند و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود. این موضوعی است که با جدیت باید به آن توجه شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به لزوم توجه به تحقق شعار سال گفت: در سال جهش تولید باید به حمایت از تولیدگران و کارگران توجه کنیم. باید به موضوع مالیات‌ها، بیمه و مسائلی از این قبیل برای تولیدگران توجه لازم را داشته باشیم. برای اقشار مردم نیز بسته‌های معیشتی را در اولویت قرار دهیم. برخی از مردم می‌گویند ما مجبور هستیم خارج از خانه حضور پیدا کنیم تا درآمد خود را برای مخارج آن روز به دست بیاوریم. باید توجه کنیم که مردم مجبور هستند وگرنه جان خود را به خطر نمی‌اندازند. در مجموع لازم است در وضعیت کنونی به هنرمندان، ورزشکاران، اهالی مطبوعات و رسانه توجه لازم را داشته باشیم تا دچار مشکل نشوند.

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان