پیشنهاد جدید رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برای مقابله با کرونا

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که بهترین شیوه برای مقابله با بیماری کرونا این است که مخارج مردم را به مدت یک ماه تأمین و از خروج آنها از منزل جلوگیری کنیم.

پیشنهاد جدید رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه، 19 فروردین) پارلمان با بیان اینکه در کنترل ویروس کرونا می‌توانستیم بهتر عمل کنیم، گفت: اگر ما رفتاری مانند دولت چین در "ووهان" داشتیم، به‌طور قطع می‌توانستیم زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم، البته باید مقدمات آن فراهم می‌شد.

وی اضافه کرد: علت موفقیت چین در "ووهان"، نظامی‌ عمل کردن دولت این کشور بود؛ چین حتی پلیسی عمل نکرد، بلکه با رفتاری نظامی خروج مردم از منازل را ممنوع و آذوقه آنها را تأمین کرد، ما نیز باید در ایران معیشت کارگران را تأمین و از خروج آنها از منزل جلوگیری کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: ایران جزو 6 تا 7 کشوری بود که به صورت وسیع درگیر شیوع ویروس کرونا شد که از زحمات و خدمات دولت، کادر درمان، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، نیروهای مردمی، استانداران و فرمانداران تشکر می‌کنم.

عزیزی اضافه کرد: چین با یک میلیارد و 500 میلیون جمعیت توانست ویروس کرونا را کنترل کند، به‌طور قطع ما با 80 میلیون جمعیت امکان کنترل آن را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: هزینه پیشگیری یک سوم درمان و بهترین شیوه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است؛ هر روز هزار تا دو هزار نفر به تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا اضافه می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه اگر ما به‌گونه‌ای رفتار کنیم که در شرایط مزمن قرار گیریم، آسیب آن متوجه اشتغال، تولید و مردم همراه با افزایش استرس خواهد بود، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم، باید نظامی عمل کنیم.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: قوای سه‌گانه و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط باید با همکاری یکدیگر تصمیم‌گیری قاطع برای ریشه‌‌کنی و مقابله با بیماری کرونا داشته باشند، در این زمینه بهترین شیوه این است که مخارج مردم را به مدت یک ماه تأمین و از خروج آنها از منزل جلوگیری کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان