ارائه خدمات شهرسازی به صورت الکترونیک

محسن اسفندیاری: بیشتر خدمات شهرسازی شهرداری قزوین، از درخواست استعلام‌های بانک‌ و نقل و انتقال و پیگیری آن ها و مراحل اولیه صدور پروانه ساختمانی، غیرحضوری شد.

ارائه خدمات شهرسازی به صورت الکترونیک

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محسن اسفندیاری رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین گفت: یکی از وظایف شهرداری‌ها توسعه خدمات الکترونیک است که سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، با توجه به شرایط حساس کنونی کشور و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، موفق به توسعه حداکثری خدمات شهرسازی شهرداری قزوین به صورت الکترونیکی و غیرحضوری شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: بیشترین مراجعه شهروندان به مناطق سه‌گانه شهرداری قزوین، به منظور دریافت خدمات شهرسازی بود که این موضوع سلامتی شهروندان و کارکنان شهرداری را به شدت به مخاطره می‌اندازد و عامل انتشار این بیماری در جامعه است، بنابراین مهمترین هدف از توسعه خدمات الکترونیک حداقل‌سازی نیاز شهروندان به حضور در شهرداری و حفظ سلامتی آنان است.
اسفندیاری در ادامه گفت: خدمات شهرسازی شهرداری قزوین تحت سامانه "شهروند سپاری" در پرتال شهرداری قزوین قابل دریافت است که شامل درخواست استعلام بانک، نقل و انتقال و پیگیری این درخواست‌ها، مراحل اولیه صدور پروانه ساختمانی، اطلاع از آراء کمیسیون ماده صد، اعلام هوشمند ضابطه، محاسبه تراکم، محاسبه عوارضات، پرداخت آنلاین آن و سوابق پرداختی، نقشه، جستجوی ملک، تصدیق گواهی و ... می‌باشد.
این مسئول در پایان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به پرتال شهرداری قزوین به آدرس Qazvin.ir و سامانه "شهروندسپاری" تمامی این خدمات را به صورت برخط و غیرحضوری دریافت کنند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان