اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های شهرستان لردگان

اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های شهرستان لردگان آغاز شد.

اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های شهرستان لردگان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: طرح مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در هزار هکتار از جنگل‌های بلوط شهرستان لردگان آغاز شد.   
علی محمدی مقدم افزود:برای اجرایی شدن این طرح که منطقه "پشتکوه" بخش فلارد و"سردشت" آغاز شده، شش میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
وی، با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار هکتار از جنگل‌های این شهرستان آفت جوانه‌خوار بلوط آلوده شده است، گفت:با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه و تخریب بی‌رویه جنگل‌ها، با برداشت چوب و زغال‌گیری این سطح در حال افزایش است.
محمدی مقدم تصریح کرد:سال‌گذشته این طرح در2هزارهکتارازعرصه جنگلی این شهرستان ودردو مرحله با بیش از 38 میلیارد ریال اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شد.
حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مرتع است که از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می‌دهد.
آفت جوانه خوار بلوط یکی از علل تخریب گونه‌های جنگلی بخصوص بلوط است که این آفت در مرحله لاروی از جوانه‌ها و برگ‌ها تغذیه کرده و در صورت طغیان درختان را عاری از برگ می‌کند.
فعالیت این آفت از اوایل فصل بهار با آغاز فصل جوانه‌زنی شروع و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد.
شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در 160 کیلومتری مرکز استان قرار دارند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان