نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: یک ترم مدارس و دانشگاه‌ها در بحران کرونا تعطیل شوند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پیشنهاد می‌کنم&#۱۶۰;با توجه به اینکه پس از پیروزی انقلاب، سابقه دو بار تعطیلی دانشگاه‌ها را داریم، این‌ بار نیز دانشگاه‌ها یک ترم تعطیل شوند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: یک ترم مدارس و دانشگاه‌ها در بحران کرونا تعطیل شوند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 19 فروردین 99) پارلمان در زمینه مبارزه با کروناویروس پیشنهاداتی مطرح کرد.

وی با بیان اینکه در بحث مقاومتی، تنها سازمان پیشگام مسئله، وزارت بهداشت و درمان در بحث زیرساخت‌ها بود، اظهار داشت: اگر مجالس نهم و دهم از آن حمایت نمی‌کرد، شاید امروز حوزه بهداشت و درمان نمی‌توانست در چنین شرایطی موفقیت‌هایی را به دست آورد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بهداشت و درمان در شرایط عادی می‌تواند درآمدزا هم باشد و درصدی از بودجه عمومی سالانه را تأمین کند، این بحران نشان داد که باید به صورت ویژه به زیرساخت‌ها، بخش تعلیم و تربیت نیروی متخصص در حوزه بهداشت و درمان توجه شود.

قربانی تصریح کرد: امروز ایران و جهان با کووید 19 مواجه است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست، خوشبختانه اولین جلسه مجلس نیز به همین موضوع اختصاص داده شد، زیرا نمایندگان بر اوضاع توجه لازم را دارند.

وی با تأکید بر اینکه  امروز موضوع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: باید دانشگاه و مدارس همچنان تعطیل باشند، پیشنهاد می‌کنم با توجه به اینکه پس از پیروزی انقلاب، سابقه دو بار تعطیلی دانشگاه‌ها را داریم، این‌ بار نیز دانشگاه‌ها یک ترم تعطیل شوند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن درخواست از مردم برای رعایت اصول بهداشتی و توجه به قرنطینه، گفت: حاکمیت وظیفه دارد که در مقابل سلامت جامعه حساس باشد.

قربانی ادامه داد: درخواست می‌شود تا زمانی که از سوی سازمان بهداشت جهانی پروتکلی برای کنترل این ویروس ارائه نشده، الزاما قرنطینه در دستور کار باشد، به‌خصوص تصمیم‌گیران در مجلس، دولت و قوه‌قضائیه، موضوع قرنطینه را تا زمانی که واکسن مورد قبول به دست نیامده در دستورکار قرار دهند.

وی اضافه کرد: در جلسه پنجم اسفند سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان، خواستار تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شدیم، در کمیسیون بهداشت نیز تعدادی مأمور شدند که در حوزه‌های تخصصی کنار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تلاش لازم را داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در پایان خاطرنشان کرد: چهار نفر از اعضای کمیسین بهداشت مجلس در کمیته مرکزی ستاد مبارزه با کرونا حضور دارند،  اکنون که با اِذن رهبر انقلاب، یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی دریافت می‌شود، پیشنهاد دارم 60 درصد از این منابع را به زیرساخت حوزه بهداشت و درمان اختصاص دهیم.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان