زاهدی:باید زمان دقیقی برای پایان دروس آموزش و پرورش اعلام شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:باید زمان دقیقی برای پایان دروس آموزش و پرورش اعلام شود

زاهدی:باید زمان دقیقی برای پایان دروس آموزش و پرورش اعلام شود

‌به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه شنبه 19 فروردین) قوه مقننه، گفت: مجلس باید روی وضعیت کشور در پسا کرونا بحث و بررسی جدی انجام دهد.

وی ضمن تشکر از وزارت بهداشت و پارک های علم وفناوری برای ساخت کیت های تشخیص کرونا، ادامه داد:کارهای بزرگی در این زمینه در چند وقت اخیر انجام شده است، ساخت دستگاه‌های تنفس مصنوعی از اقدامات مهم این وزارتخانه‌ها بوده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم اضافه کرد: به مسئولان تأکید کردیم که اصل بر حفظ سلامتی دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و معلمان است، سلامتی مهمتر از این است که ما کلاس‌های درس را تشکیل دهیم یا فرزندانمان مبتلا به این بیماری شوند یا ناقل این بیماری باشند.

نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: تأکید کردیم که باید پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، ملاک عمل وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش باشد زیرا ممکن است ستاد مقابله با کرونا به دلیل برخی مباحث سیاسی، تصمیماتی بگیرد که با پروتکل‌های وزارت بهداشت همراهی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات وزارت آموزش و پرورش کمتر از وزارت علوم، است، گفت: 80 درصد سرفصل‌های درسی دانش‌آموزان تدریس شده است و لزومی ندارد برای تدریس 20 درصد باقی‌مانده دروس، مدارس تشکیل شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: اگر آموزش و پرورش تصمیم گرفت، امکان برگزاری آزمون امتحانات نهایی دانش‌آموزان بر اساس همان 80 درصد وجود دارد و وزارت علوم نیز می‌تواند همین 80 درصد را مبنای سوالات کنکور قرار دهد.

زاهدی با بیان اینکه آزمون کنکور امسال باید استاندارد برگزار شود، اظهار داشت: مقرر شد هفته آینده در مورد برگزاری استاندارد آزمون کنکور بحث و گفتگو شود تا مانند آزمون‌های آنلاین دانشگاه پیام‌نور، آزمون کنکور نیز برگزار شود، باید تاریخ دقیقی برای پایان دروس آموزش و پرورش اعلام شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مشکلات آموزش عالی بسیار زیاد است، گفت: مؤسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد دچار خسارت‌های سنگینی شده‌اند؛ باید به این مؤسسات یارانه خاص پرداخت شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان