غربالگری اتباع خارجی استان تهران همچون شهروندان ایرانی انجام می‌شود

تهران- ایرنا- معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، لازم است تا علاوه بر اجرای طرح غربالگری شهروندان ایرانی، اتباع خارجی نیز در این طرح ملی شرکت کرده و سلامتی آنان مورد ارزیابی قرار گیرد.

غربالگری اتباع خارجی استان تهران همچون شهروندان ایرانی انجام می‌شود

حمیدرضا گودرزی روز سه‌شنبه در جلسه مشترک فرمانداران و مسئولان شهرستان‌های جنوب‌شرق که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: ابتلا به ویروس کرونا، به جنسیت، سن و ملیت ارتباطی ندارد و همانطور که سلامتی شهروندان ایرانی با استفاده از توان کارشناسان شبکه بهداشت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اتباع افغانستان ساکن در مناطق مختلف نیز باید در طرح غربالگری شرکت داده شوند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری اجرای طرح غربالگری اتباع خارجی بین سپاه پاسداران و وزارت بهداشت گفت: تمامی دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، امور اتباع استانداری تهران و نیروی انتظامی باید به یاری وزارت بهداشت آمده و با استفاده از اطلاعات اتباع، آنان را به سمت غربالگری کرونا سوق دهند.

معاون استاندار تهران تصریح کرد: آن دسته از اتباع مجازی که از کد خانوار برخوردار هستند، شناسایی شده و مورد غربالگری قرار گرفته‌اند ولی لازم است تا با شناسایی اتباع غیرمجاز، آنان را نیز در این طرح مشارکت داد تا از شیوه ویروس کرونا جلوگیری شود.

وی گفت: برخی از این افراد با تصور این که ممکن است با اطلاعات به دست آمده، زمینه طرد آنان فراهم شود از ارائه آمار و اطلاعات خانوار خودداری می‌کنند، این اطلاعات فقط برای بحث سلامتی جامعه است و برای اجرای طرح غربالگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گودرزی تأکید کرد: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان با استفاده از اطلاعات سامانه یکپارچه سلامت(سیب) با اتباعی که مشخصات آنان ثبت شده تماس گرفته و از وضعیت سلامتی آنان مطلع شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان