آب کنگان جاسک ۲ هفته دیگر از آب شیرین کن تامین می‌شود

بندرعباس- ایرنا- آب کنگان و روستاهای مجاور آن در شهرستان جاسک تا ۲ هفته آینده از محل آب شیرین کن بونجی تامین می‌شود.

آب کنگان جاسک 2 هفته دیگر از آب شیرین کن تامین می‌شود

آب روستای کنگان قبلا از محل آب شیرین کن تامین می‌شد که با توجه به سیل اخیر آسیب‌هایی به آن وارد و در تامین آب روستای مذکور مشکلاتی به وجود آمد.

مدیر امور آبفای جاسک روز سه‌شنبه با اشاره به وضعیت آب گفت: تامین آب از این محل موقتی است و شرکت آب و فاضلاب برای تامین موقتی آب این روستا یک حلقه چاه در پایین دست سد رابگ را وارد مدار کرد تا نیاز آبی اهالی مرتفع شود.

علی زارعی  افزود: آبرسانی به روستاهای مذکور از سد جگین در دستور کار قرار گرفته که با تامین اعتبار مورد نیاز، آبرسانی از این محل انجام می‌شود.

وی اعتبار مورد نیاز این طرح مذکور را 600 میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: شرکت نفت و صنایع مجاور روستای کنگان و کوه مبارک که از این خط لوله منتفع می‌شوند، بخشی از اعتبارات را متقبل تا این طرح آبرسانی سریع‌تر اجرا شود.

به گفته مدیر امور آبفای جاسک، این طرح آبرسانی به محض تامین اعتبار در بازه زمانی شش ماهه به پایان می‌رسد.

زارعی افزود: روستاهای زیادی در جاسک با کم‌آبی مواجه هستند که برنامه‌ریزی لازم برای تامین آب مورد نیاز آنها در دستور کار شرکت آب و فاضلاب است.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای 20 تا 22 دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان بویژه در جاسک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند و این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک، بشاگرد، سیریک و میناب وارد شده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در 300 کیلومتری و میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

کنگان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان جاسک در استان هرمزگان ایران است.

شهرستان جاسک نیز با 51 هزار نفر جمعیت در نزدیک دریای عمان و 320کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان