برف بهاری ارتفاعات غربی مازندران را سفیدپوش کرد

نوشهر- ایرنا - دومین بارش برف بهاری که از دوشنبه‌شب در مازندران آغاز شد و همچنان با شدت ادامه دارد ، بیشتر نقاط مرتفع کوهستانی غرب این استان را سفیدپوش کرد.

برف بهاری ارتفاعات غربی مازندران را سفیدپوش کرد

 نخستین  برف بهاری در روزهای سوم و چهارم فروردین امسال در بیشتر مناطق کوهستانی مازندران بارید و سبب بسته شدن موقت جاده های کوهستانی شده بود. ارتفاع نخستین برف بهاری در بعضی مناطق مازندران تا 35 سانتی متر برآورد شده بود.

رئیس اداره هواشناسی بخش کجور نوشهر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که برف از شب گذشته در منطقه ییلاقی و کوهستانی کجور آغاز شده و از صبح امروز با شدت ادامه دارد و بیشتر سکونتگاهای حوزه روستایی مناطق بالادست را سفید پوش کرده است و ارتفاع برف هم به حدود پنج سانتی متر رسیده است. 

بخش کجور نوشهر دارای 2 نقطه شهری و 64 نقطه روستایی است و با شهر نوشهر حدود 75 کیلومتر فاصله دارد.

انوشیروان فرهمند میزان دمای کنونی این منطقه را صفر درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود که دمای هوا نسبت به روز گذشته حدود 20 درجه کاهش داشته است .

گزارش دریافتی از رامسر نیز حاکیست که برف ارتفاعات منطقه بویژه اشکورات را سفیدپوش کرد ضمن این که طی 24 ساعت گذشته تاکنون 70 میلی متر باران در این شهرستان گردشگرپذیر بارید.

اداره کل هواشناسی مازندران پیش از این از کاهش 18 تا 20 درصدی بر اثر بارش شدید برف و باران تا عصر روز چهارشنبه هفته جاری در منطقه خبر داده بود.

بارش برف در جاده کندوان 

فرمانده پلیس راه ولی آباد کندوان هم امروز به ایرنا گفت که نیروهای راهداری با همکاری پلیس از شب گذشته تاکنون مشغول انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی در محور کندوان هستند.

سروان محمد احمدی با اشاره به ادامه دار بودن بارش برف در این محور کوهستانی و سخت گذر تاکید کرد که رانندگان وسائط نقلیه موتوری از سفرهای غیرضروری در این مسیر بپرهیزند و اگر هم قصد سفر دارند حتی المقدور خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ ، سوخت کافی و اطمینان از نداشتن نقص فنی مجهز و آماده کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان