بانوان کمیته خادم‌الشهدای استان سمنان هشت هزار ماسک تولید می‌کنند

شاهرود-ایرنا- مسوول کمیته بانوان خادم الشهدای استان سمنان گفت: به همت بانوان این کمیته روزانه هشت هزار ماسک دوخته، بسته بندی و در مراکز درمانی و بین شهروندان توزیع می شود.

بانوان کمیته خادم‌الشهدای استان سمنان هشت هزار ماسک تولید می‌کنند

سمانه خالقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بانوان این کمیته همچون هشت سال دفاع مقدس از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح شهر و روستاهای استان همگام با مدافعان سلامت برای مقابله با این بیماری در تلاش هستند.

وی از دوخت و توزیع روزانه 50 دست "گان " بیمارستانی خبر داد و تصریح کرد: از آغاز شیوع این ویروس سالم سازی محیط و ضدعفونی کردن اماکن عمومی به ویژه مغازه‌های بانوان در دستور کار قرار گرفت.

خالقی همیاری در طرح بسیج ملی و سلامت را از دیگر فعالیت های این کمیته خواند و ابراز داشت: تاکنون در پنج مرحله تعداد یک هزار و 500 بسته ماده ضدعفونی در بین شهروندان استان توزیع شد.

مسوول کمیته بانوان خادم‌الشهدای استان سمنان با بیان اینکه توزیع مواد ضدعفونی به خانواده های شهدا در دستور کار است، ادامه داد: اهدای ماسک های آماده شده به ادارات، بانک‌ها، شرکت‌ها، سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها هم روزانه انجام می شود.

وی از اهدای بسته های بهداشتی به خانواده های کم برخوردار نیز خبر داد و تصریح کرد: این بسته‌ها شامل دستمال، پودر، مایع دست و ظرفشویی بوده و برای تهیه آن ها بیش از60 میلیون ریال هزینه شده است.

خالقی تهیه و اهدای بسته های پذیرایی به مراکز درمانی را از دیگر فعالیت های این کمیته خواند و اظهار داشت: تعدادی از بانوان این کمیته در غسل، کفن و دفن فوتی‌های کرونا با متولیان این امر همکاری دارند.

مسوول کمیته بانوان خادم‌الشهدای استان سمنان افزود: تاکنون 450 بسته میان وعده و 60 بسته معیشتی شامل قند، ماکارونی، رب و روغن و همچنین بسته‌هایی حاوی ماسک، مواد ضدعفونی و دستکش بین کارگران فصلی توزیع شده است.

 تاکنون بیش از سه هزار تن با علائم بیماری های حاد تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مراجعه کرده‌اند که  873 نفر در بیمارستان امام حسین (ع) بستری شدند.

با احتساب چهار مورد شناسایی جدید روز گذشته، مجموع موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا 435 نفر شدند که از این تعداد 353 نفر معادل 81 درصد بهبود یافتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان