جشنواره عصر جدید کرونایی ویژه مهدکودک‌های قزوین

قزوین - ایرنا - جشنواره عصر جدید کرونایی ویژه کودکان و مربیان مهدکودک‌های استان قزوین در سال جاری برگزار می‌شود.

جشنواره عصر جدید کرونایی ویژه مهدکودک‌های قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با هدف بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان سه تا 6 سال و ارزیابی مربیان آموزشی در مهدهای کودک‌های استان قزوین برگزار می‌شود.

علیرضا وارثی با بیان اینکه این جشنواره به افزایش ساعات بهره‌وری کودکان منجر می‌شود، افزود: مسابقه بین کودکان در سه بخش مذهبی، هنری و ورزشی با 11 عنوان برگزار می‌شود و هر کودک می‌تواند بر اساس علاقه مندی و تخصص نسبت به ارسال آثار اقدام کند.

بر اساس اعلام این جشنواره خانواده‌ها باید در محورهای زیر از کودکان خودشان حداکثر پنج دقیقه فیلم ضبط کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مذهبی:

1 -  قرائت و ترتیل قرآن کریم ( کودکان می‌توانند هر بخشی از قرآن را که مایلند از حفظ و یا به روش روخوانی به صورت ترتیل یا قرائت بخوانند)

2 -  بیان حدیث و ترجمه (اگر کودکان حدیثی را حفظ هستند با اصل و ترجمه و یا فقط ترجمه آن را بخوانند)

3 -  تعریف قصه قرآنی یا زندگانی اهل بیت (ع) (کودکانی که یک قصه خوب قرآنی و یا از زندگی اهل بیت (ع) را می‌دانند جلوی دوربین موبایل تعریف کنند)

هنری:

3 - شعر خوانی و دکلمه (با توجه به اینکه کودکان شعرها و دکلمه‌های متعددی را حفظ هستند، این شعرها و دکلمهها را حتی می‌توان به شکل نقالی و شاهنامه خوانی اجرا کرد)

4 - قصه گویی (یک قصه قشنگ را که کودکان بلدند یا پدر و مادر برایش تعریف کرده‌اند را مجددا جلوی دوربین تعریف کنند )

5 - طنزگویی یا استنداپ کمدی (در مورد هرچیزی که دوست دارید مثل خاطره طنز و خنده‌داری که برای کودک شما و یا خانواده اتفاق افتاده و یا هر مطلبی که خنده‌دار باشد)

6 - شیرین کاری (از هنرهایی است که معمولا همه یکی از آن را بلدند! صدای خوب، راه رفتن روی دستان و خلاصه هر کار ویژه‌ای که کمتر کسی قادر باشد آن را انجام دهد)

7 - نقاشی وطراحی ( نقاشی و طراحی از هر موضوع دلخواه)

8 - کاریکاتور (از هر موضوع دلخواه مشروط به اینکه کپی نباشد؛ تولیدی بودن کاریکاتورها آزمایش می‌شود)

9 - کاردستی (کاردستی که کودکان درست کرده‌اند و توضیح در مورد ساخت آن)

10 - موسیقی ( اگر کودکی ساز زدن بلد است می‌تواند آن را جلوی دوربین بنوازد و فیلمش را ارسال کند)

ورزشی: 

11 - هرکار خلاقانه‌ای که این روزها برای پرکردن اوقات فراغت انجام می‌شود مانند حرکات ورزشی)

وارثی بیان داشت: مربیان مهدکودک‌ها می‌توانند هر کار خلاقانه‌ای که جهت آموزش از راه دور کودکان و رفع دلتنگی آنان انجام می‌دهند را در قالب فیلم 5 دقیقه‌ای ازسال کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: آثار تولیدی باید به آدرس الکترونیکی www.mahdgazvin@gmail.com تا پایان روز پنجم اردیبهشت ارسال شود.

وی با بیان اینکه نام و نام خانوادگی و سن و نام مهدکودک باید قیدگردد، یادآور شد: در هر رده آثار جداگانه (کودکان و مربیان) ارزیابی شده و به سه نفر برتر کودکان و مربیان و سه مهدکودک برتر که بیشترین آثار را ارایه کرده جایزه اهدا می‌شود.

116 مهد کودک در استان قزوین فعال است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان