یک میلیون و۸۳۵ هزار تومان حداقل حقوق کارگران

حداقل دستمزد کارگران ۲۱ درصد افزایش یافت

دویست نودو یکمین جلسه شورای عالی کار با عنوان تعیین حقوق و دستمزد ۹۹ کارگران و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر چهارشنبه، بیستم فروردین ماه برگزار شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از پایان این نشست در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این نشست با بیش از 40 ساعت مذاکره برای تعیین حداقل دستمزد کارگران، حداقل دستمزد را با 21 درصد افزایش نسبت به سال قبل یک میلیون و 835 هزار و 400 تومان تعیین کرد.

آقای شریعتمداری افزود: برای سایر سطوح دستمزدی نیز این افزایش به میزان 15 درصد به اضافه 91 هزار تومان تعیین شد.

وی یادآور شد: با این تصمیم شورای عالی کار، سهم دریافتی کارگران با توجه به سایر قسمت‌های پرداختی به آنان، نسبت به سال قبل و در مقایسه با حداقل سبد معیشت یک خانوار کارگری 3.3 نفری این مقدار افزایش خواهد داشت.

وزیر تعاون تصریح کرد: امسال این رقم نسبت به سال قبل روند مثبتی داشت که امیدواریم این تصمیم برای فعالیت‌های تولیدی کشور و مجموعه کارگران مبارک باشد.

گفتنی است: آخرین نشست برای تعیین حقوق و دستمزد 99 کارگران، 29 اسفند 98 برگزار شد که وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در پایان آن نشست در جمع خبرنگاران اعلام کرد: مباحث پیشرفت خوبی داشت، نظر‌ها و دیدگاه‌ها در مدت مذاکرات به هم نزدیک شد و به علت شرایط خاصی که بر جلسه حاکم بود گروه کارگری و کارفرمایی به این تفاهم رسیدند که بهتر است برای دستیابی به حصول نتیجه درباره تعیین حقوق و دستمزد تا فروردین ماه صبر کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان