۱۷۰ واحد تولیدی تا پایان سال‌جاری در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تا پایان سالجاری ۱۷۰ واحد تولیدی در استان به بهره برداری می‌رسد.

170 واحد تولیدی تا پایان سال‌جاری در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

رامین صادقی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان  اردبیل افزود: 35 درصد تولیدات این واحدها در بخش چوب و صنایع سلولزی می‌باشد.

وی بیان کرد: تولید ام دی اف در سال‌جاری در استان از 800 هزار متر مکعب به 2 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

صادقی اضافه کرد:  واحدهای تولیدی شیرآلات بهداشتی نیز با ظرفیت تولید  2 میلیون عدد در سال فعالیت خواهند کرد.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: تولید کامیون‌های بزرگ و بین شهری  نیز در استان شروع  و کامیون تولید استان روانه بازار می‌شود.

وی  با اشاره به افزایش تولید محصولات بهداشتی از جمله سرم ، ماسک و الکل بهداشتی از بهره‌برداری از چند واحد بزرگ الکل‌سازی در استان تا پایان سال خبر داد.

صادقی گفت:  افزایش تولید لاستیک با فعال‌سازی واحدهای تولیدی این بخش و افزایش ظرفیت تولید از دیگر صنایع توسعه ای استان می‌باشد که 20 الی 30 درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

او با اشاره به فعال شدن واحد تولیدی کاغذ با ظرفیت 300 هزار تن در استان از اشتغالزایی هزار و 700 نفر در این بخش خبر داد و بیان کرد:  این واحد علاوه بر تامین نیاز داخل کشور صادرات نیز خواهد داشت.

صادقی از تلاش برای فعال‌سازی واحدهای راکد خبر داد و گفت: در سال گذشته 56 واحد راکد به چرخه تولید بازگشته و امسال هم بر اساس برنامه‌ریزی های انجام گرفته 80 واحد راکد فعال می‌شود.

وی به وجود 6 پهنه معدنی در استان اشاره کرد و افزود: مطالعه پهنه‌های معدنی استان انجام گرفته و در حال حاضر احداث 2 شهرک صنعتی معدنی وارد فاز عملیاتی شده که امسال به بهره برداری     می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان