پیشنهاد مطالعه کتاب ماهی سیاه کوچولو از سوی شهردار استانبول +ویدئو، عکس

شهردار استانبول کتاب و کتابخوانی را با پیشنهاد کتابی از صمد بهرنگی نویسنده ایرانی، در ایام کرونایی به شهروندانش توصیه کرد.

پیشنهاد مطالعه کتاب ماهی سیاه کوچولو از سوی شهردار استانبول +ویدئو، عکس

به گزارش اسپوتنیک، اکرم امام اوغلو شهردار استانبول، ویدئویی خطاب به شهروندان استانبول منتشر کرد و ضمن اینکه آنان را به در خانه ماندن تشویق کرد، مطالعه کتاب و سفارش آنلاین کتاب با تخفیف ویژه را به آنان پیشنهاد داد. او چنین گفت: «شما در خانه بمانید، ما کتاب‌ها را به شما تحویل می‌‌دهیم. شما می‌توانید کتاب مورد نظر خود را با حداکثر 70 درصد تخفیف از کتابفروشی استانبول سفارش دهید. من هم برای شما چند پیشنهاد دارم تا مطالعه خوبی داشته باشید.»
و در ادامه با خواندن بخش‌هایی از کتاب «ماهی سیاه کوچولو» نوشته صمد بهرنگی ضمن اینکه این کتاب را کتاب خوبی معرفی کرد، عنوان کرد پیشنهاد می‌کنم آن را بخوانید.

این ویدئو واکنش‌های کاربران بسیاری را به دنبال داشت که جمعی از کاربران با انتقاد شدید از سرانه مطالعه در ایران عنوان می‌کنند در حالی که در سایر کشورها از مشاهیر ایران یاد می‌کنند و اشعار شاعران ایرانی را برای مردم خود می‌خوانند و مطالعه کتاب‌هایی به خط نویسندگان ایرانی به آنان پیشنهاد می‌دهند، مردم ایران کمتر اهل مطالعه هستند و غالبا وقت خود را با فضای مجازی پر می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by Kebeleğin Kütüphanesi📚 (@whitebutterflyreading) on

کاربرانی با تحسین شهردار استانبول و خلاقیت جالب او در تشویق شهروندانش، معتقدند شخصیت‌های مهم در هر کشوری می‌توانند در فرهنگ‌سازی و کمک به رشد فکری آن سرزمین نقش بسزایی داشته باشند. این کاربران به تخفیف‌های ویژه برای خرید کتاب نیز اشاره داشتند و آن را بی‌تاثیر در خرید کتاب و تشویق مردم به مطالعه نمی‌دانند.

علاوه بر این واکنش‌ها، گروهی از کاربران کتاب ماهی سیاه کوچولو را در کنار کتاب شازده کوچولو جزو آن دسته از کتاب‌هایی که رده سنی ندارد، می‌دانند. و کاربرانی که این کتاب را مطالعه کرده‌اند قصه این کتاب را که درباره ماهی کوچکی است و به عشق دیدن دریا خطر می‌کند و سفری دور و دراز را با تجربه‌های متفاوت برای رسیدن به رهایی آغاز می‌کند؛ بسیار جذاب می‌دانند و آن را نماد انسان‌هایی می‌دانند که قفس‌پذیر نیستند و همیشه به دنبال فهمیدن حقایق‌ هستند. این کاربران نیز مطالعه این کتاب را به سایر کاربران پیشنهاد می‌دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان