نظارت ۲۰ اکیپ در بوکان بر رعایت موارد بهداشتی اصناف

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری بوکان گفت: همگام با بازگشایی برخی مغازه‌ها در هفته آینده، ۲۰ اکیپ در این شهرستان بر رعایت موارد بهداشتی اصناف و طرح فاصه گذاری اجتماعی در آنها نظارت می‌کند.

نظارت 20 اکیپ در بوکان بر رعایت موارد بهداشتی اصناف

لقمان خسروپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از روز شنبه هفته آینده برخی اصناف کم‌ریسک بر اساس پروتکل کشوری بازگشایی می‌شوند افزود: این اکیپ‌ها با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان بر نحوه فعالیت این واحدها نظارت خواهند کرد.

وی از ادامه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با رویکرد جدید خبر داد و گفت: در این مرحله طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت هوشمند دنبال خواهد شد و مشاغل به سه دسته کم‌ریسک، متوسط و پرریسک تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: مشاغل کم‌ریسک از بیست و سوم فروردین، فعالیت‌ خود را آغاز خواهند کرد اما مشاغل پرریسک و همچنین فعالیت اماکن عمومی مانند پارک‌ها و بوستان‌ها تا پایان فروردین ممنوع و تعطیل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان با کمبود اقلام بهداشتی در خصوص کرونا مواجه نیستیم ، اضافه کرد: محلول ضدعفونی ،ماسک و دستکش به اندازه کافی در داروخانه ها وجود دارد و شهروندان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

سرپرست فرمانداری بوکان افزود: یک کارگاه تولید ماسک در این شهرستان هماکنون روزانه سه هزار عدد ماسک تولید می‌کند که همزمان با بازگشایی برخی اصناف کم‌ریسک ماسک ارزان قیمت نیز در اختیار بازرایان توسط داروخانه‌ها قرار خواهد گرفت.

«خسروپور»، گفت: در هنگام بازگشایی مغازه‌های کم‌ریسک اگر افرادی ضوابط بهداشتی را رعایت نکرده و از قانون پیروی نکنند محل کسب آنها آنها توسط اکیپ‌های نظارتی پلمب خواهد شد.

وی با بیان اینکه با هرگونه‌ تجمع در ایام بازگشایی اصناف برخورد می‌شود اضافه کرد: در این ایام تمامی مساجد سطح شهر بسته خواهد بود و نماز جماعت به هیچ وجه برگزار نمی‌شود که این کار با همکاری اداره اوقاف و مسوول نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت انجام می‌گیرد.

وی گفت: با آغاز بازگشایی مغازه‌ها، فعالیت حمل‌ونقل عمومی شهری نیز با رعایت موارد بهداشتی با استفاده از یک سوم تاکسی‌های سطح شهر از سرگرفته خواهد شد که تاکسی‌ها در این ایام نباید در صندلی جلو مسافر سوار کرده و در صندلی عقب نیز باید تنها 2 مسافر سوار کرده و جابجا کنند.

خسروپور با بیان اینکه تا پایان اپیدمی کرونا، کلیه بازارهای محلی همچون میدان دواب، طیور محلی ،جمعه بازار و سه‌شنبه بازار همچنان تعطیل هستند، افزود: فعالیت اتوبوس‌های بین‌شهری نیز همچنان تعطیل خواهد بود اما سواری‌های بین شهری با رعایت موارد بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند.

بوکان با 255 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد؛ این شهرستان در زمره مناطقی با بیشترین تعداد ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان