دستورالعمل‌های ستاد کرونا با سختگیری بیشتر درآبادان اجرا می‌شود

آبادان - ایرنا - معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان با اعلام لغو مرخصی مدیران و کارکنان ارگان‌های دولتی شاغل در این شهرستان تا اطلاع بعدی گفت:روند اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا با سختگیری بیشتر همچنان در آبادان ادامه دارد.

دستورالعمل‌های ستاد کرونا با سختگیری بیشتر درآبادان اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری آبادان سیدزین العابدین موسوی پنجشنبه با بیان اینکه سختگیری بیشتر در ورودی و خروجیهای آبادان در حال انجام است افزود: به افرادی که قصد گردشگری و سیاحت در آبادان را دارند اعلام می شود اجازه ورود به این شهر را ندارند.
فرماندار ویژه آبادان گفت: همچنین رفت و آمد نیروی کار مطابق بخشنامه ها و دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی انجام و تسهیل خواهد شد. 

موسوی در خصوص ادامه فعالیت مشاغل و اصناف آبادان نیز گفت: مشاغل با ریسک بالا مانند مغازه های مستقر در اماکن تجاری و بازارهای سرپوشیده،تالارها،استخرها،سینماها،باشگاههای ورزشی ، پارک ها،موزه ها،اماکن مذهبی،بقاع متبرکه،مساجد و حسینیه ها، رستوران ها،کافه ها،آرایشگاههای زنانه،آموزشگاههای علمی،آموزشگاههای راهنمای و رانندگی،فست فودها و طباخی ها، قهوه خانه ها، پاساژها، اغذیه فروشی ها و نمایشگاه‌ها و مراکز آموزشی تا ٣١ فروردین تعطیل می باشند. 
وی تصریح کرد:حمل و نقل عمومی در سطح شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی و با نظارت سختگیرانه از ٢٣ فروردین در آبادان دایر خواهد بود. 
موسوی با تشریح فعالیت ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان گفت:همه ادارات و سازمانها و موسسه ها اعم از دولتی و خصوصی و عمومی مجاز هستند که کارکنان بیمار،بانوان شاغل که دارای نوزاد شیرخوار هستند را ترخیص کرده و مرخصی آنها را استحقاقی بدون احتساب در نظر بگیرند. 
وی افزود: همچنین ادارات موظف به حضور دو سوم از نیروهای تحت امر خود در محل کار می باشند، این حضور به صورت گردشی و روزانه نیز تغییر خواهد کرد.
فرماندار آبادان  اظهار داشت: بخش های عملیاتی شرکت های فعال و بخش های ستادی نیز در حد 70 درصد در محل کار حضور یابند، همچنین ماموریت مدیران و کارکنان به خارج از شهرستان آبادان تا اطلاع بعدی ممنوع است. 

موسوی در خصوص فعالیت ادارات خدماتی نیز گفت: نیروهای کلیه شرکتها و ادارات متولی خدمات عمومی مانند آبفا، آبفار،گاز، برق، مخابرات،شهرداری، آتش نشانی و اورژانس مکلف هستند بطور کامل در محل کار خود حاضر باشند. 

وی تصریح کرد:مدیران ادارات و سازمانها و موسسات و شرکتها و همه اماکنی که مجاز به فعالیت هستند مکلف اند ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، پیوسته محل کار پرسنل خود را ضدعفونی و مواد لازم را برای ضد عفونی در ورودی کار پرسنل تامین نمایند. همچنین رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی بین مراجعان به ادارات برای جلوگیری از ازدحام ضروری می باشد. 
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در خصوص فعالیت سایر اصناف بیان داشت:اتاق اصناف مکلف است سایر مشاغل کم ریسک را ضمن الزام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی صرفا در طول روز به مدت ٨ ساعت از ساعت 9 صبح لغایت 17 اجازه فعالیت دهد. 
وی گفت:فعالیت کمیته اجرایی ستاد کرونای آبادان بطور کامل و در تمام ساعات شبانه روز به منظور نظارت و کنترل بازار، اصناف، گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و همچنین کنترل ورود و خروج و امور گندزدایی بیش از پیش برقرار است.

ویروس کرونا یا کووید 19 نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به 200 کشور جهان سرایت کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان