چرا ضدانقلاب دنبال قرنطینه است؟!

محسن مهدیان

دقت کردید؟ منوتو و بی بی سی و ایران اینترنشنال هر روز فیلم‌هایی از شلوغی‌های شهر منتشر می‌کنند و گزارش می‌دهند که چرا در ایران قرنطینه اجرا نمی‌شود؟ منوتو چندین برنامه منتشر کرده است که چرا ایران مثل چین و هند و دیگر کشور‌ها قوانین سخت برای عبور و مرور نمی‌گذارد.

واقعا چرا؟ چطور ممکن است رسانه‌های انگلیسی اجرای این نسخه را حتی در کشور خودشان توصیه نکنند، اما سنگش را اینجا به سینه بزنند؟

اگر فکر می‌کنید نگران سلامتی من و شما هستند که هیچ؛ متن به کارتان نمی‌آید، ولی بعدا در خلوت تان تنها به یک نمونه اخیر فکر کنید که چرا انقدر بی شرمانه با بالازدن یک گوشه از تحریم‌های ایران و بازگشت پول ملت مخالفت کردند.
بگذریم.

یک بار مرور کنیم ببینیم ضدانقلاب چه مسیری را آمد و چرا به قرنطینه رسید؟

یکم. ابتدا گفتند ایران اهمال کارست. خبرداشته از کرونا و بی اعتنایی کرده است. ماهان گیت برای اینجاست. اما بعدا مشخص شد ماهان تنها یک پرواز مسافربری داشته و انهم به درخواست ظریف برای بازگشت دانشجویان ایرانی بوده ست و باقی پرواز‌ها برای انتقال تجهیزات ضدکرونایی انجام شده است.

عبور کردند.

دوم. گفتند پنهان کارست. عکس هوایی واشنگتن پست از قبر‌های جعلی و دسته جمعی برای این مرحله است. ثمر نداشت. ایران بافاصله جلوتر از دیگر کشور‌ها در اطلاع رسانی بود.

سوم گفتند بی تدبیراند و ناتوان. پمپئو و ترامپ هم کمک آمدند. اما تولید کیت تشخیص ارزان قیمت و خودکفایی در ماسک و 13 هزار تخت خالی و رسیدگی به سالمند و کنترل بیماری اجازه نداد این اتهام جا بگیرد.

چهارم. در نهایت آمدند سراغ مردم. تلاش کردند با کلیدواژه "لیس زدن" مردم را مقابل اعتقادشان و با "چالش رقص" مردم را مقابل مردم قرار دهند؛ سخت شان بود پرستار و پزشک نماد ایثار و فداکاری شوند و مورد تکریم باشند.

ناکامی محض ماند و رد شدند.

حالا آمدند سراغ قرنطینه. اما چرا؟

خاطرتان هست اشک‌های پرستار قلابی را؟ همان که بعدا مشخص شد اجیر معصومه قمی کلایی ساقدوش ربع پهلوی بوده است.

در آن پروژه چه کردند؟ نیاز به پرستار مجنون داشتند تا پروژه اهمال کاری در جمهوری اسلامی را جلو ببرند. چون چنین پرستاری پیدا نکردند، "ساختند".

بله؛ تنها راه باقی مانده "رویدادسازی" است.

قرنطیه و محدودیت‌های سخت در ایران فوق العاده برای ضدانقلاب از جهت "رویدادسازی" جذاب است.

اولا تقابل مردم با مردم به جهت نگرانی و عصبیت. دوم تقابل مردم با حاکمیت از جهت نافرمانی ها. سوم تعطیلی کسب وکار و موج فقر. چهارم بحران اقتصادی و زمین گیر شدن دولت.

دوگانه سلامت-اقتصاد نیز امتداد همین است. مراقب باشیم
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان