پرچم سازمان ملل متحد در همبستگی با نیویورک نیمه برافراشته می‌شود

نیویورک- ایرنا- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد پرچم این سازمان در همبستگی با نیویورک در بحبحوحه بیماری کووید-۱۹، نیمه برافراشته خواهد شد.

پرچم سازمان ملل متحد در همبستگی با نیویورک نیمه برافراشته می‌شود

استفان دوجاریک روز پنج شنبه در نشست خبری روزانه خود افزود: این اقدام از روز دوشنبه اجرا می‌شود که در راستای درخواست فرماندار نیویورک برای نیمه برافراشته شدن تمامی پرچم‌ها در طول دوره تعطیلی موقت این ایالت است.

وی ادامه داد: دبیرکل همچنین پیامی را امروز برای نشان دادن چگونگی اثرات این بیماری بر دختران و زنان صادر کرده است که می‌گوید «در حالی که میزان مرگ و میر ناشی از کووید-19 برای آقایان بیشتر است، این بیماری همه‌گیر عواقب ویرانی اجتماعی و اقتصادی را برای زنان به همراه دارد.

دبیرکل هشدار داده است: این مساله می‌تواند پیشرفت محدودی را که در زمینه برابری جنسیتی و حقوق زنان حاصل شده است، معکوس سازد. بازیابی این پیشرفت از دست رفته، سال‌ها طول می‌کشد. دختران نوجوانی که در خارج از مدرسه به سر می‌برند شاید هرگز نتوانند بازگردند.

به گفته سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام نشان داده شده است که نزدیک به 60 درصد از زنان در سراسر جهان در اقتصاد غیر رسمی کار می‌کنند، درآمد و پس انداز کمتری دارند و بیشتر در معرض خطر فقر هستند. علاوه بر این ، بسیاری از زنان اکنون در خانه در معرض سوءاستفاده‌های خانگی قرار گرفته‌اند و در تلاشند تا به خدمات حمایتی دسترسی یابند.

دوجاریک اظهار کرد: دبیرکل از دولت‌ها خواست تا زنان و دختران را در مرکز تلاش‌های بهبودی خود قرار دهند و تدابیر حمایتی و تحرک اقتصادی که زنان را هدف قرار داده است از جمله نقل و انتقالات نقدی، اعتبار و وام بهبود بخشند.

وی به نقل از دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: برابری جنسیتی و حقوق زنان برای همکاری در این همه‌گیری، بهبودی سریعتر و ایجاد آینده‌ای بهتر ضروری است.
نشست شورای امنیت درباره کووید-19
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره اثر کووید-19 بر صلح و امنیت بین‌الملل گفت: گوترش در این نشست خواستار آتش بس جهانی می‌شود و تاثیر این بیماری همه‌گیر بر روی عملیات صلح، ماموریت‌های ویژه سیاسی و واکنش بشردوستانه سازمان ملل را به روز خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان