نامگذاری یک میدان به اسم سیاوش قمیشی ؟!

گوگل به کاربران خود اجازه می‌دهد که نام اماکن مختلف را به نام دلخواه خود تغییر دهند.

 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران طی روزهای اخیر کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویری از نقشه گوگل، خبر از تغییر نام یکی از میادین شرق تهران به نام یک خواننده لس آنجلسی دادند.

از آنجایی که تغییر نام معابر و میادین سطح شهر نیازمند مصوبه شورای شهر و اعمال آن توسط سازمان فاوای شهرداری است، موضوع را از سازمان فاوای شهرداری تهران پیگیری کردیم.

نامگذاری یک میدان به اسم «سیاوش قمیشی» ؟!

علی محمدی مدیر روابط عمومی سازمان فناوری شهرداری تهران (فاوا) با بیان اینکه شهرداری تهران هیچ نقشی در تأمین داده‌های نقشه گوگل ندارد و گوگل داده‌های نقشه‌ها را توسط کاربران و شرکت‌های خود در نقاط مختلف دنیا تأمین می‎کند، گفت: سازمان فناوری شهرداری تهران (فاوا) داده‌های نقشه تهران را فقط بر روی آدرس map.tehran.ir بارگذاری می‌کند و مسئولیتی در قبال داده‌های سایر نقشه‌های وابسته به نهادها یا شرکت‌های دیگر ندارد.

با مراجعه به آدرس map.tehran.ir مشخص شد، هیچ تغییر نامی صورت نگرفته و نام این میدان همان میدان مالک اشتر است.

شیطنت گوگل در تغییر نام اماکن تهران به نام یک خواننده لوس آنجلسی

شواهد دیگر حاکی از این است که گوگل نسبت به اطلاعاتی که به عنوان نام اماکن مختلف بر روی نقشه‌اش پیشنهاد می‌شود، نظارتی ندارد و هر کسی می‌تواند با ورود به نقشه گوگل در 6 مرحله تقاضای تغییر نام یک معبر یا میدان را به نام دلخواه خود ارائه دهد و پس از گذشت مدتی کوتاه شاهد اعمال این تغییر نام باشد.

 

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان