حذف محدودیت زمانی برای دریافت وام یک میلیونی

طبق گفته‌ی وزیر کار، محدودیت ارسال کد ملی برای وام یک میلیونی وام کرونا از طریق پیامک برداشته شده است و مادامی که کرونا ادامه دارد و خانواری باشد که کمک را دریافت نکرده باشد می‌تواند این تسهیلات را دریافت کند.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، پرداخت وام یک‌میلیونی به خانوار‌های یارانه‌بگیر یکی از برنامه‌های حمایتی دولت در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور است که متقاضیان دریافت این وام باید درخواست خود را پیامکی به وزارت رفاه اعلام کنند.

وزارت رفاه از ساعت 22 روز چهارشنبه 27 فروردین پیامکی با مضمون «سرپرست محترم خانوار؛ در صورتی که متقاضی استفاده از بسته حمایتی دوران کرونا بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفاً تنها از خط تلفن همراه اصلی خود که مالک آن هستید، فقط کد ملی خود را به سرشماره 6369 ارسال فرمایید.» به شماره همراه سرپرستان خانوار ارسال کرده است.

پس از ارسال پیامک‌ها، سرپرستان خانوار تا روز یکشنبه 7 اردیبهشت فرصت دارند فقط کد ملی خود را با شماره تلفن همراه اصلی خود به وزارت رفاه (6369) پیامک کنند. سرپرستان بعد از ارسال کد ملی به سرشماره 6369 پیامکی را با عنوان عملیات با موفقیت انجام شد دریافت می‌کنند.

4 فروردین 99 این وام حمایتی به 96.5 درصد از یارانه بگیران واریز شد، اما بخشی از سرپرستان خانوار بودند که علی الرغم اینکه سیم کارت به نام خودشان بود و کد ملی خود را پیامک کرده بودند، ولی وام یک میلیون تومانی را دریافت نکردند. طبق اعلام بانک مرکزی حدود 34 هزار نفر از تسهیلات مذکور به دلایلی از جمله مسدودی حساب، شماره حساب اشتباه، عدم سازگاری شماره حساب با کد ملی ارسالی، نامعتبر بودن اطلاعات معرفی شده و سایر خطا‌ها میسر نشده است.

وزارت کار چند روز گذشته اعلام کرد که علت عدم واریز، تا شنبه هفته آتی (مورخ 13 اردیبهشت ماه) به صورت پیامکی به افراد مذکور اعلام خواهد شد. اما افراد زیادی مشمول این بسته حمایتی دولت نشدند. کارگرانی که اعلام می‌کنند با سیم کارت خود کد ملی را به 6369 ارسال کرده اند، اما هنوز وام یک میلیونی را دریافت نکرده اند.

* افرادی که تسهیلات دریافت نکرده اند تا زمانی که کرونا باشد می‌توانند اقدام کنند،

اما حسین میرزایی، سخنگوی ستاد تسهیلات کرونا اعلام کرد که افرادی که تسهیلات کرونایی را دریافت نکرده اند، تا زمان وجود کرونا، می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند و زمان خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

به گفته او، تا کنون لیست 17 میلیون و 153 هزار و 21 خانوار به بانک مرکزی داده شده و این خانوار کمک یک میلیون تومانی را دریافت کرده اند و بر اساس اعلام مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی 34 هزار مورد به دلیل مشکل حساب بانکی موفق به دریافت کمک کرونایی نشده اند که در صورت رفع این مشکلات می‌توانند کمک را دریافت کنند و حقشان محفوظ است.

میرزایی با استناد به گفته شریعتمداری، وزیر کار بیان کرد: محدودیت ارسال کد ملی از طریق پیامک برداشته شده است و مادامی که کرونا ادامه دارد و خانواری باشد که کمک را دریافت نکرده باشد می‌تواند این تسهیلات را دریافت کندو محدودیت زمانی برای ارسال کد ملی در نظر گرفته نشده است.
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان