اولیانوف: آمریکا نمی‌تواند از مکانیسم اعمال دوباره تحریم‌ها استفاده کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در انتقاد از تلاش اخیر دولت آمریکا برای استفاده از ابزارهای توافق هسته‌ای و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در راستای بازگرداندن تحریم‌های ایران و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در دو پیام توییتری نوشت: آمریکا به اشتباه باور دارد که پاراگراف 10 و 11 قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا را مجاز می‌سازد که از سازوکار اعمال دوباره تحریم‌ها برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران استفاده کند. شرکای آمریکایی باید متن را با دقت بیشتری بخوانند. هر دو پاراگراف به وضوح اشاره می‌کنند که این کار فقط از طریق روند مشخص شده در برجام قابل اجرا است.

اولیانوف همچنین در این باره گفت: بنابراین اگر آمریکا قصد دارد از سازوکار اعمال دوباره تحریم‌ها استفاده کند، ابتدا باید این مسئله را به کمیسیون مشترک تحت برجام ارجاع دهد. برای این که این اتفاق بیفتد، آمریکا باید به جایگاه خود به عنوان عضوی از کمیسیون بازگشته و به طور قابل اطمینانی پایبندی خود در برجام را تضمین کند.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که دولت آمریکا اخیرا در تلاش بوده است با نزدیک شدن پایان تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر سال جاری برای تمدید این تحریم بر شورای امنیت سازمان ملل اعمال فشار کند.

با وجود این که دولت آمریکا در ماه مه سال 2018 توافق هسته‌ای را به طور یک‌جانبه ترک کرده است، مقامات این کشور به دنبال آن هستند با ارائه برخی توجیه‌های حقوقی نشان بدهند که هنوز از حقوق موجود در برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل برای استفاده از مکانیسم بازگرداندن تحریم‌ها برخوردارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان