سیر صعودی قیمت مرغ در بازار

باشگاه خبرنگاران: حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از روند افزایشی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 9 هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها 13 هزار تومان است.

وی برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا و افزایش نسبی تقاضا در بازار را دلیل اصلی روند صعودی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.

اسداله نژاد درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با بازگشایی رستوران و تالارهای پذیرایی بعد از ماه مبارک رمضان پیش بینی می شود که قیمت مرغ با افزایش حجم تقاضا واقعی شود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی واقعی هر کیلو مرغ زنده را 10 هزار و 500 تا 11 هزار تومان و مرغ گرم 15 هزار تا 15 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

وی ادامه داد: اگرچه آمار و اطلاع دقیقی از حجم تولید در دسترس نیست، اما برآورد می شود که طی 2 ماه و نیم اخیر حدود 2 هزار و 400 میلیارد متحمل زیان شوند.
بازار ذرت و کنجاله سیاه همچنان آشفته است

اسداله نژاد با انتقاد از این مسئله که قیمت ذرت و کنجاله سویا همچنان بالاست، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد بالای 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 600 تومان و کنجاله سویا 5 هزار تومان است.

وی نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را یک هزار و 800 تا 2 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر قیمت هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ مصوب 500 تومان و اظهار نظر انجمن تولیدکنندگان یک هزار تومان فاصله دارد.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به مساعدت های بخش حاکمیتی در خصوص تامین نهاده ها طی یک هفته تا 10 روز آینده پیش بینی می شود که قیمت نهاده به نرخ واقعی خود برسد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی بیان کرد: بنابر مصوبه کارگروه تنظیم بازار مقرر شده ماهیانه 100 تا 105 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گیرد تا نیاز بازار تامین شود.
خرید تضمینی مرغ مرهمی برای تولیدکنندگان

اسداله نژاد درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ اظهار کرد: با توجه به حجم تولید در ماه های قبل، افزایش 20 درصدی تولید و همچنین شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز و رستوران ها خرید تضمینی مرغ مرهمی برای تولیدکنندگان محسوب می شود.

وی افزود: با وجود برآورده نشدن انتظارات صنعت طیور امیدواریم سیاست گذاری ها به گونه ای باشد که تولید به اندازه نیاز واقعی باشد تا بازار مصرف دچار چالش نشود چرا که استمرار روند زیان مرغداران موجب شده آنها رغبت و انگیزه خود برای تولید را از دست بدهند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: اگر دستگاه های مسئول به دنبال جلوگیری از حباب قیمت و کمبود مرغ در بازار هستند، از این رو انتظار می رود روند تامین و توزیع نهاده تسریع شود تا مرغداران با بحران کمبود مرغ در ماه های آتی روبرو نشوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان