بررسی تویوتا آوالون TRD در آمریکا؛ اسپرت ترین سدان تویوتا [تماشا کنید]

در بین سدان‌های تویوتا، مدل‌های کمری و کرولا بیش از بقیه برای ما ایرانیان آشنا هستند

بررسی تویوتا آوالون TRD در آمریکا؛ اسپرت ترین سدان تویوتا [تماشا کنید]

در بین سدان‌های تویوتا، مدل‌های کمری و کرولا بیش از بقیه برای ما ایرانیان آشنا هستند. اما این شرکت ژاپنی مدل دیگری به نام آوالون دارد که در کلاس سدان‌های فول‌سایز قرار می‌گیرد، به عبارت بهتر این خودرو از لحاظ ابعاد شبیه مدل‌های تشریفاتی چون مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 است، اما برخلاف آنها لوکس نبوده و با قیمت به مراتب ارزان‌تر خود عموم مردم مشتریان را نشانه گرفته است.

نسل اول آوالون در سپتامبر 1994 از خطوط تولید کارخانه تویوتا در ایالت کنتاکی بیرون آمد. پنج سال بعد هم نوبت به نسل دوم این سدان بزرگ رسید. از آن تاریخ تاکنون آوالون در پنج نسل مختلف راهی بازار شده است. ایالات متحده، کانادا، چین و خاورمیانه بازارهای اصلی آوالون را تشکیل می‌دهند.

نسل اول تویوتا آوالون

نسل کنونی آوالون در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 معرفی شده و مثل محصولات اخیر شرکت تویوتا بر مبنای پلتفرم ماژولی TNGA تولید می‌شود. از لحاظ ظاهری این نسل از سدان فول‌سایز ژاپنی‌ها تغییرات زیادی را به خود دیده است. بی‌شک شاخص‌ترین ویژگی ظاهری این نسل جلوپنجره بسیار بزرگ آن است که نمای روبرو را به طور کامل فرا گرفته و به بیننده حس قدرت را القا می‌کند.

پیشرانه‌های آوالون با مدل محبوب کمری مشترک بوده و شامل موتور 2.5 لیتری بنزینی چهار سیلندر و موتور 3.5 لیتری بنزینی V6 می‌شود. این خودرو با یک پیشرانه هیبریدی نیز که قلب اصلی آن را موتور 2.5 لیتری تشکیل داده، قابل انتخاب است. در مدل‌های بنزینی وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را گیربکس هشت سرعته خودکار بر عهده دارد، در نسخه هیبریدی این وظیفه به گیربکس eCVT سپرده شده است.

برای افرادی که به دنبال مدلی جذاب‌تر هستند، تویوتا نسخه مجهز به پکیج TRD از آوالون را پیشنهاد می‌کند. نسخه مجهز به این پکیج به طور کلی ظاهر اسپرت‌تری داشته و جوان‌پسندتر دیده ‌می‌شود.

بررسی تویوتا آوالون TRD

علی بخردی که یکی از کلکسیونرهای ایرانی خودرو ساکن آمریکاست، اخیرا فرصت دیدار با این نسخه از آوالون را پیدا کرده و مثل سابق به بررسی دقیق آن پرداخته است. چنانچه دوست دارید با مشخصات این نسخه از تویوتا آوالون بیشتر و بهتر آشنا شوید، شما مخاطبین گرامی دیجیاتو را به تماشای ویدیوهای ضمیمه شده دعوت می‌کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان