لزوم تقویت کمیسیون‌های تخصصی در مجلس برای اصلاح قوانین مادر

نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر تقویت کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: کمیسیون محوری مجلس یازدهم باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان قوانین مادر را در صحن علنی اصلاح کرد.

لزوم تقویت کمیسیون‌های تخصصی در مجلس برای اصلاح قوانین مادر

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیداحسان خاندوزی درباره رویکرد‌های مجلس یازدهم، اظهارداشت: یکی از اولویت‌های غیراقتصادی در شرایط فعلی اصلاحاتی است که باید در ساختار تصمیم گیری برای تقنین در نظارت مجلس صورت بگیرد.

وی افزود: اولویت اقتصادی مجلس یازدهم، باید بر مدار کمک به رونق و ایجاد اشتغال باشد و در شرایطی که دولت در تنگنای مشکل بودجه قرار گرفته است، آزادکردن ظرفیت‌ها و صدور و سهول مجوز‌هایی مانند کسب و کار، می‌تواند موانع را به سرعت از پیش پای فعالان اقتصادی بردارد که این موضوع در کوتاه مدت آثار خودش را خواهد گذاشت.

نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: موضوع دیگر مساله تامین مالی است، این تامین مالی چه در مدار بانک و چه در بازار سرمایه باید مورد توجه قرار گیرد.

خاندوزی با اشاره به رونق ماه‌های اخیر در بازاربورس، گفت: این بازار می‌تواند در صورت عدم مدیریت درست به عنوان یک معضل اصلی در نیمه دوم سال تبدیل شود،  باید از فرصت رونق برای تامین مالی تولید و عرضه اولیه سهام برای بنگاه‌های اقتصادی استفاده شود تا از بروز هرگونه شوک منفی در بازار سرمایه که افراد دچار از دست دادن سرمایه خود نشوند، جلوگیری کند.

این نماینده منتخب مجلس یازدهم به موضوع نظام مالیاتی کشور و عادلانه شدن آن اشاره کرد و افزود: برای عادلانه شدن نظام مالیاتی کشور باید فرار‌های مالیاتی را به حداقل برسانیم و درآمد‌های ناشی از سرمایه که بیش از یکصد سال منجر به تلاطم در بازار‌هایی مانند خودرو، ارز، مسکن و... شده است را کنترل کنیم، از طرفی نیز اصلاح نظام مالی دولت و ساختار بودجه را در شرایط تحریم و باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مدنظر قرار دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: این کمیسیون‌ها باید با حضور افراد متخصص باتوجه به رشته‌های تحصیلی تشکیل شود، همچنین طرح ها، برنامه‌ها و پیشنهادات و قوانین بازگردانده شده به کمیسیون‌ها باید با دقت کامل مورد بررسی قرار گیرد و سپس به صحن علنی ارایه شود، چراکه این کار موجب می‌شود در تصویب طرح ها، پیشنهادات و اصلاح قوانین تسریع و زمان کمتری به آن‌ها اختصاص یابد.

نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم افزود: کمیسیون محوری مجلس یازدهم باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان قوانین مادر را در صحن علنی اصلاح کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان