هشدار چین به آمریکا نسبت به اقدام متقابل درباره موضوع هنگ کنگ

پس از آنکه مشاور ارشد کاخ سفید تهدید کرد که واشنگتن ممکن است در صورت تصویب قانون جدید چین درباره هنگ کنگ، مزیت‌های خاص تجارت با آمریکا را لغو کند، دولت پکن امروز (دوشنبه) هشدار داد که هر اقدام لازمی را برای محافظت از منافع خود اتخاذ خواهد کرد.

هشدار چین به آمریکا نسبت به اقدام متقابل درباره موضوع هنگ کنگ

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه مشاور ارشد کاخ سفید تهدید کرد که واشنگتن ممکن است در صورت تصویب قانون امنیتی جدید چین درباره هنگ کنگ، مزیت‌های خاص تجارت با واشنگتن را لغو کند، دولت پکن هشدار داده است که هر اقدام لازمی را برای محافظت از منافع خود اتخاذ خواهد کرد.

مقامات چین در پاسخ به چندین ماه اعتراض گسترده و اغلب خشونت‌آمیز سال گذشته در هنگ کنگ، اعلام کردند که این کشور قصد دارد قوانینی را برای این شهر نیمه خودمختار وضع کند. این قوانین شامل ممنوعیت هرگونه اقدامی مبنی بر خیانت و براندازی دولت در این منطقه اقتصادی می‌شود.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه تهدید کرد که اگر پکن قانون امنیتی جدید خود را در هنگ کنگ اجرا کند، آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه چین اعمال خواهد کرد.

اما وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت: ایالات متحده «حق انتقاد و مداخله ندارد».

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: اینکه چه قوانینی چگونه و چه موقع برای هنگ کنگ تصویب شود کاملاً در محدوده حاکمیت چین است.

وی افزود: اگر ایالات متحده اصرار داشته باشد که به منافع چین آسیب برساند، چین باید برای مقابله با این موضوع، اقدامات لازم را انجام دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان